Page 87 - mag_115
P. 87

ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

 ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΈΓΓΟΣ


 Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης




 τον Ντίνο Κατσουρίδη.  κτατορίας των Συνταγματαρχών. Σε   Πάνου Γλυκοφρύδη και Ντίνου Κα-  ήταν σταθερά από τα πρώτα ονόματα

 Με τον καινούριο κύκλο ταινιών του   αυτά τα δύο έργα, ο Θανάσης Βέγγος   τσουρίδη (και στην τελευταία του συ-  στο θέατρο και την επιθεώρηση, κάτι
 Βέγγου, τον τέταρτο κατά σειρά και   περνάει πλέον και σαφή πολιτικά μη-  νεργασία με τη Φίνος Φιλμ) ο Θανά-  που ίσχυε και στις περασμένες δε-

 μέσα στα πλαίσια μιας άτυπης κα-  νύματα, δίνοντας έμφαση στις δρα-  σης Βέγγος δίνει το δικό του σχόλιο   καετίες, ενώ ιδιαίτερα αγαπητές ήταν

 τάταξης, το επώνυμο «Βέγγος» πα-  ματικές πτυχές των ταινιών αυτών   για τη δικτατορία του Μεταξά και τη   και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις προϊ-
 ραδίδει σιγά-σιγά τη θέση του στους   και στις τραγικές διαστάσεις του μύ-  δικτατορία  του  Παπαδόπουλου  και   όντων, στις οποίες πρωταγωνιστούσε

 τίτλους των ταινιών του στο όνομα   θου τους με όχι υποχρεωτικά αίσιο ή   περνάει σύντομα στη μετά Φίνον επο-  στα κρατικά τηλεοπτικά κανάλια (και
 «Θανάσης». Η αλλαγή αυτή συνο-  ευτυχισμένο τέλος, ταυτόχρονα με τα   χή και σε έναν ακόμα πέμπτο κύκλο   αργότερα και στα ιδιωτικά), ενώ με

 δεύεται και από ένα σταδιακό πέρα-  σαφή πολιτικά μηνύματα των ταινιών   ταινιών του, στον οποίο εκτός από   την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρα-
 σμα από τον κωμικό Βέγγο στον πιο   του και στη Φίνος Φιλμ με κωμωδίες   τις νέες του συνεργασίες με τον Κα-  σης (1990) ο Θανάσης Βέγγος έκανε

 δραματικό Θανάση με πιο χαρακτη-  όπως π.χ. «Διακοπές στο Βιετνάμ»   τσουρίδη (π.χ. «Ο φαλακρός μαθη-  εξαρχής αισθητή την παρουσία του
 ριστικές τις δύο μεγάλες επιτυχίες   του Πάνου Γλυκοφρύδη ή «Ένας ξέ-  τής») και με τον Πάνο Γλυκοφρύδη   με την τηλεοπτική σειρά «Αστυνόμος

 του Ντίνου Κατσουρίδη:  «Θανάση,   νοιαστος παλαβιάρης» του Ερρίκου   (π.χ. «Το μεγάλο κανόνι»), κυριαρ-  Θανάσης Παπαθανάσης» στην ιδιω-
 πάρε το όπλο σου» (1972) και κυρίως   Θαλασσινού.  χούν, πάνω από όλα, οι δύο μεγάλες   τική τηλεόραση του ΑΝΤ1.

 «Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;»   Μετά και από την πολύ δυνατή μετα-  του επιτυχίες σε σκηνοθεσία Θόδω-  Θα έπρεπε πάντως να εισέλθουμε στη
 86                                                                                                                             87
 (1971) με την εκκίνηση της δεκαετίας   πολιτευτική ταινία «Ο Θανάσης στη   ρου Μαραγκού: «Από πού πάνε για   δεκαετία του 1990, για να περάσει ο
 του 1970 και κατά τη διάρκεια της Δι-  χώρα  της  σφαλιάρας»  (1976) των   τη  χαβούζα» για τα κακώς κείμενα   Βέγγος στον έκτο (και τελευταίο) κύ-

               του τομέα της υγείας (1978) και «Θα-                  κλο ταινιών του, με ταινίες σκηνοθε-
               νάση, σφίξε και άλλο το ζωνάρι» για                   τών του λεγόμενου «Νέου Ελληνικού

               τη διαφθορά της δημόσιας διοίκησης                    Κινηματογράφου», από τις οποίες οι
               (1980), κωμωδίες με καθαρά πολιτι-                    πιο σημαντικές ήταν οι σπονδυλωτές

               κό περιεχόμενο, που προετοίμαζαν                      ταινίες του Παντελή Βούλγαρη «Ήσυ-

               το έδαφος για τη μεγάλη πολιτική αλ-                  χες μέρες του Αυγούστου» (1991) και
               λαγή της δεκαετίας του 1980.                          «Όλα είναι δρόμος» (1997), με τον

               Από κινηματογραφική άποψη, ωστό-                      Βέγγο να συμμετέχει σε μία από τις

               σο, η δεκαετία του 1980 δεν ήταν ιδι-                 τρεις ιστορίες κάθε ταινίας, ενώ ση-
               αίτερα παραγωγική για τον Βέγγο,                      μαδιακή θεωρείται και η συμμετοχή

               αφενός λόγω της μικρής και ασήμα-                     του στην ταινία του Θόδωρου Αγγελό-
               ντης παρουσίας του σε βιντεοκασέ-                     πουλου «Το βλέμμα του Οδυσσέα»

               τες και αφετέρου λόγω της μέτριας                     στο ρόλο του ταξιτζή με το συγκινητι-
               επιτυχίας και αποδοχής της πολυδια-                   κό του λογύδριο για την Ελλάδα που

               φημισμένης τηλεοπτικής σειράς «Τα                     πεθαίνει και με την ιδιαίτερη ανα-

               Βεγγαλικά» στην κρατική τηλεόρα-                      φορά του στη φύση και το μπισκότο.
               ση. Ο Βέγγος, όμως, την ίδια περίοδο                  Την ίδια εποχή και με την αυγή του
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92