Page 86 - mag_115
P. 86

ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

               ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΈΓΓΟΣ


                Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης




               τον Ντίνο Κατσουρίδη.                                 κτατορίας των Συνταγματαρχών. Σε                                             Πάνου Γλυκοφρύδη και Ντίνου Κα-                      ήταν σταθερά από τα πρώτα ονόματα

               Με τον καινούριο κύκλο ταινιών του                    αυτά τα δύο έργα, ο Θανάσης Βέγγος                                           τσουρίδη (και στην τελευταία του συ-                 στο θέατρο και την επιθεώρηση, κάτι
               Βέγγου, τον τέταρτο κατά σειρά και                    περνάει πλέον και σαφή πολιτικά μη-                                          νεργασία με τη Φίνος Φιλμ) ο Θανά-                   που ίσχυε και στις περασμένες δε-

               μέσα στα πλαίσια μιας άτυπης κα-                      νύματα, δίνοντας έμφαση στις δρα-                                            σης Βέγγος δίνει το δικό του σχόλιο                  καετίες, ενώ ιδιαίτερα αγαπητές ήταν

               τάταξης, το επώνυμο «Βέγγος» πα-                      ματικές πτυχές των ταινιών αυτών                                             για τη δικτατορία του Μεταξά και τη                  και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις προϊ-
               ραδίδει σιγά-σιγά τη θέση του στους                   και στις τραγικές διαστάσεις του μύ-                                         δικτατορία  του  Παπαδόπουλου  και                   όντων, στις οποίες πρωταγωνιστούσε

               τίτλους των ταινιών του στο όνομα                     θου τους με όχι υποχρεωτικά αίσιο ή                                          περνάει σύντομα στη μετά Φίνον επο-                  στα κρατικά τηλεοπτικά κανάλια (και
               «Θανάσης». Η αλλαγή αυτή συνο-                        ευτυχισμένο τέλος, ταυτόχρονα με τα                                          χή και σε έναν ακόμα πέμπτο κύκλο                    αργότερα και στα ιδιωτικά), ενώ με

               δεύεται και από ένα σταδιακό πέρα-                    σαφή πολιτικά μηνύματα των ταινιών                                           ταινιών του, στον οποίο εκτός από                    την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρα-
               σμα από τον κωμικό Βέγγο στον πιο                     του και στη Φίνος Φιλμ με κωμωδίες                                           τις νέες του συνεργασίες με τον Κα-                  σης (1990) ο Θανάσης Βέγγος έκανε

               δραματικό Θανάση με πιο χαρακτη-                      όπως π.χ. «Διακοπές στο Βιετνάμ»                                             τσουρίδη (π.χ. «Ο φαλακρός μαθη-                     εξαρχής αισθητή την παρουσία του
               ριστικές τις δύο μεγάλες επιτυχίες                    του Πάνου Γλυκοφρύδη ή «Ένας ξέ-                                             τής») και με τον Πάνο Γλυκοφρύδη                     με την τηλεοπτική σειρά «Αστυνόμος

               του Ντίνου Κατσουρίδη:  «Θανάση,                      νοιαστος παλαβιάρης» του Ερρίκου                                             (π.χ. «Το μεγάλο κανόνι»), κυριαρ-                   Θανάσης Παπαθανάσης» στην ιδιω-
               πάρε το όπλο σου» (1972) και κυρίως                   Θαλασσινού.                                                                  χούν, πάνω από όλα, οι δύο μεγάλες                   τική τηλεόραση του ΑΝΤ1.

               «Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;»                      Μετά και από την πολύ δυνατή μετα-                                           του επιτυχίες σε σκηνοθεσία Θόδω-                    Θα έπρεπε πάντως να εισέλθουμε στη
   86                                                                                                                                                                                                                                                             87
               (1971) με την εκκίνηση της δεκαετίας                  πολιτευτική ταινία «Ο Θανάσης στη                                            ρου Μαραγκού: «Από πού πάνε για                      δεκαετία του 1990, για να περάσει ο
               του 1970 και κατά τη διάρκεια της Δι-                 χώρα  της  σφαλιάρας»  (1976) των                                            τη  χαβούζα» για τα κακώς κείμενα                    Βέγγος στον έκτο (και τελευταίο) κύ-

                                                                                                                                                  του τομέα της υγείας (1978) και «Θα-                 κλο ταινιών του, με ταινίες σκηνοθε-
                                                                                                                                                  νάση, σφίξε και άλλο το ζωνάρι» για                  τών του λεγόμενου «Νέου Ελληνικού

                                                                                                                                                  τη διαφθορά της δημόσιας διοίκησης                   Κινηματογράφου», από τις οποίες οι
                                                                                                                                                  (1980), κωμωδίες με καθαρά πολιτι-                   πιο σημαντικές ήταν οι σπονδυλωτές

                                                                                                                                                  κό περιεχόμενο, που προετοίμαζαν                     ταινίες του Παντελή Βούλγαρη «Ήσυ-

                                                                                                                                                  το έδαφος για τη μεγάλη πολιτική αλ-                 χες μέρες του Αυγούστου» (1991) και
                                                                                                                                                  λαγή της δεκαετίας του 1980.                         «Όλα είναι δρόμος» (1997), με τον

                                                                                                                                                  Από κινηματογραφική άποψη, ωστό-                     Βέγγο να συμμετέχει σε μία από τις

                                                                                                                                                  σο, η δεκαετία του 1980 δεν ήταν ιδι-                τρεις ιστορίες κάθε ταινίας, ενώ ση-
                                                                                                                                                  αίτερα παραγωγική για τον Βέγγο,                     μαδιακή θεωρείται και η συμμετοχή

                                                                                                                                                  αφενός λόγω της μικρής και ασήμα-                    του στην ταινία του Θόδωρου Αγγελό-
                                                                                                                                                  ντης παρουσίας του σε βιντεοκασέ-                    πουλου «Το βλέμμα του Οδυσσέα»

                                                                                                                                                  τες και αφετέρου λόγω της μέτριας                    στο ρόλο του ταξιτζή με το συγκινητι-
                                                                                                                                                  επιτυχίας και αποδοχής της πολυδια-                  κό του λογύδριο για την Ελλάδα που

                                                                                                                                                  φημισμένης τηλεοπτικής σειράς «Τα                    πεθαίνει και με την ιδιαίτερη ανα-

                                                                                                                                                  Βεγγαλικά» στην κρατική τηλεόρα-                     φορά του στη φύση και το μπισκότο.
                                                                                                                                                  ση. Ο Βέγγος, όμως, την ίδια περίοδο                 Την ίδια εποχή και με την αυγή του
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91