Page 29 - mag_115
P. 29

EΠΙΚΑΙΡΟΤΉΤΑ                                                                        της Κατερίνας Γεμελιάρη

 Καπιταλιστική

 κοινωνία
 της γνώσης



 ρούμε να το χωρίσουμε σε δύο   θρωποι που συνεχώς ενισχύουν   στις πολιτικές εκπομπές. Την ίδια   μοντέλο της σύγχρονης κοινωνί-
 μεγάλες ομάδες, «εργάτες γνώ-  τα βιογραφικά τους με σεμινάρια   ώρα οι αυξήσεις στον οικογενεια-  ας;  Μήπως πρέπει να είναι στο

 σης» και «εργάτες υπηρεσιών».   που τους προσφέρουν νέα εργα-  κό προϋπολογισμό μειώνουν την   κέντρο της ο άνθρωπος όχι σαν
 Μαέστροι των ομάδων είναι οι   λεία για να γίνουν πιο αποτελε-  αγοραστική δύναμη του Έλληνα   «διεκπεραιωτής» μιας οποιασ-

 τεχνοκράτες, τα ανώτερα διευθυ-  σματικοί τόσο στην εργασία τους   πολίτη, ενισχύουν το δημογραφι-  δήποτε εργασίας αλλά ως δημι-

 ντικά στελέχη που είτε κατέχουν   όσο και στην προσωπική τους   κό πρόβλημα (οι νέοι Έλληνες δεν   ουργός και παραγωγός;
 άμεσα κεφάλαιο, είτε στην πορεία   ζωή και όμως βιώνουμε την πιο   μπορούν να αντεπεξέλθουν οικο-  Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα,

 αστικοποιούνται.   άσχημη περίοδο αυτής της κοι-  νομικά στην ανατροφή παιδιών,   αποτελούν δυστυχώς το καλύτερο
 νωνίας, εγκλήματα που παλαιό-  για αυτό και οι περισσότεροι τολ-
 Αναρωτιέμαι που χωράει μέσα σε   τερα συνέβαιναν σποραδικά σή-  μούν να κάνουν μόνο ένα παιδί,   παράδειγμα για να κατανοήσουμε
 όλα αυτά η αυθεντικότητα των αν-  μερα επαναλαμβάνονται σχεδόν   ενώ  αυτή τη στιγμή  που  μιλάμε   την αλλοίωση που έχουν δεχθεί

 θρώπων, που χωράνε τα συναι-  καθημερινά. Δολοφονίες παι-  στην πλειοψηφία των ελληνικών   από την «καπιταλιστική κοινωνία

 σθήματα που βιώνει ο άνθρωπος   διών, κακοποιήσεις παιδιών, βία   νοικοκυριών εργάζονται και οι   της γνώσης.» Όσοι από εμάς γνω-
 κατά τα στάδια της ανάπτυξης του,   στα σχολεία, βία στις οικογένειες,   δύο γονείς.)  ρίσαμε τα Χριστούγεννα της δε-

 που χωράνε τα ιδιαίτερα ταλέντα   βία στους εργασιακούς χώρους.     καετίας του 90, τα νοσταλγούμε…
 28  που έχει ο καθένας από εμάς και   Στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χάρ-  κι αν με ρωτάτε να σας πω τι είναι                         29

 πόσο τελικά στριμώχνουμε την   Ρίχνοντας μια επιφανειακή ματιά   τη, χώρες με βαριά βιομηχανία   εκείνο που τελικά μου λείπει θα

 ζωή μας μέσα στις καπιταλιστι-  στην πολιτική σκηνή της χώρας   αντιμετωπίζουν έναν κυκεώνα   επιλέξω την αυθεντικότητα της
 κές κοινωνίες της γνώσης; Μιας   αντιλαμβάνεται κανείς  με  ευκο-  προβλημάτων. Τα οποία αρχίζουν   ίδιας της γιορτής. Μιας γιορτής

 γνώσης που κατευθύνεται για να   λία πως στερείται προσώπων με   σιγά-σιγά να αφήνουν το απο-  που ερχόταν γεμάτη μηνύματα για
                                                                     την αγάπη και την αλληλεγγύη και
               τύπωμα τους στις πολιτικές που
 βγαίνουν στην κοινωνία άνθρω-  όραμα για την εξέλιξη της χώρας,   ασκούνται. Μήπως τελικά έχει   τώρα πια έρχεται γεμάτη ύλη…
 ποι έτοιμοι να χαθούν μέσα στην   τεχνοκράτες που κοιτάζουν τα   έρθει η ώρα να επανεξετάσουν το
 μάζα, έτοιμοι να υπηρετήσουν τις   νούμερα, αδυνατούν να κάνουν

 ανάγκες της  κοινωνίας  ακρωτη-  διάλογο, αδυνατούν  να  εντοπί-

 ριάζοντας κάθε «θέλω» που μπο-  σουν τα προβλήματα των υπουρ-
 ρεί να γεννιέται μέσα στις σκέψεις   γείων που υπηρετούν. Κάνουν μι-

 και τα συναισθήματα τους. Μιας   κρές ανούσιες αλλαγές τις οποίες
 γνώσης που έχει γίνει προϊόν της   παρουσιάζουν με πομπώδες τρό-

 κοινωνίας και έχει υποβαθμιστεί.   πο στα μέσα μαζικής ενημέρω-
 σης και διοχετεύουν προπαγάνδα

 Σκέφτομαι πως αυτή τη στιγ-  στη μάζα ότι μας ετοιμάζουν ένα
 μή ζούμε σε μια κοινωνία όπου   καλύτερο αύριο… Διαφωτιστικό

 οι περισσότεροι άνθρωποι είναι   είναι το παράδειγμα για την αύξη-

 μορφωμένοι, απόφοιτοι δημόσι-  ση του κατώτατου μισθού το 2027
 ων και ιδιωτικών ιδρυμάτων, άν-  το οποίο αποτελεί κεντρικό θέμα
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34