Page 86 - mag113
P. 86

ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

               Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης








               νικες κωμωδίες, ενώ η δεύτερη ταινία                  κειται για μία από τις πιο γνωστές και
               αποτελεί κάτι σαν σπονδυλωτή ιστορία                  σημαντικές ταινίες του πρωταγωνιστι-

               με παράλληλες διαφορετικές ιστορίες                   κού ζευγαριού, βλέπεται πάρα πολύ ευ-
               που συμβαίνουν σε ένα ξενοδοχείο.                     χάριστα, απλώς δεν είναι από τις ταινίες

               Ο Αλέκος Σακελλάριος κατόπιν συνερ-                   που μπορεί κανείς να εύκολα ξαναδεί.
               γάζεται ξανά με τον  Γιώργο Κωνστα-                   Ο Ερρίκος Θαλασσινός γυρίζει δύο ται-

               ντίνου, δίνοντάς του όμως τώρα τον                    νίες με τον Κωνσταντίνου, σε μια εποχή
               πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία από τις                    που ο παλιός ελληνικός κινηματογρά-

               καλύτερες ταινίες του, την κωμωδία                    φος καταρρέει εξαιτίας της τηλεόρασης.
               «Καλώς ήρθε το δολάριο». Με βασικό                    Πρόκειται για τις κωμωδίες «Μπουμ
               κωμικό συμπρωταγωνιστή του τον Σω-                    Ταρατατζούμ» και «Γυναικοκρατίας»: Η

               τήρη Μουστάκα, αλλά και με τον Ορφέα                  πρώτη διαδραματίζεται στην αρχαία Ελ-
               Ζάχο  και  τον  Αλέκο  Τζανετάκο  στους               λάδα, ενώ η δεύτερη μεταφέρει στο σή-

               ρόλους των δύο ανεπρόκοπων αδερ-                      μερα ήθη και έθιμα παλιότερων, ίσως
               φών του, ο  Κωνσταντίνου είναι κάτι                   μάλιστα και  προχριστιανικών εποχών,

   86          παραπάνω από απολαυστικός, δίνοντας                   με σκηνές ενίοτε αρκετά τολμηρές.
               μια από τις καλύτερες ερμηνείες του.                  Ο Γιώργος Λαζαρίδης, την εποχή της
               Ο Γιάννης Δαλιανίδης δίνει με τη σειρά                προσωρινής ανάκαμψης της ελληνικής

               του τον πρωταγωνιστικό ρόλο και αυ-                   κινηματογραφικής παραγωγής, επι-
               τός στον Κωνσταντίνου στην κωμωδία                    στρατεύει το έτος 1980 ως σκηνοθέτης

               «Ξύπνα, Βασίλη» από ένα υπέροχο θε-                   και σεναριογράφος τον  Γιώργο Κων-
               ατρικό έργο του Γιώργου Ψαθά, γυρι-                   σταντίνου, ο οποίος επιστρέφει στην
               σμένο την εποχή της χούντας, αλλά με                  κινηματογραφική οθόνη με τις ταινίες

               καυτά πολιτικά μηνύματα, τηρουμένων                   «Καθένας με την τρέλα του» και «Γεύση
               βεβαίως των αναλογιών. Μια πολιτι-                    από Ελλάδα». Όμως, η μεγάλη επιστρο-

               κή σάτιρα, στην οποία ο Κωνσταντίνου                  φή του Γιώργου Κωνσταντίνου στον κι-
               ερμηνεύει και πάλι έναν  ταλαίπωρο                    νηματογράφο θα γίνει κατά το δεύτερο

               ανθρωπάκο,  ο  οποίος  όμως  τώρα  θα                 μισό της δεκαετίας του 1980.
               πληρώσει πολύ ακριβά την ίδια του την                 Ο ίδιος ο Γιώργος Κωνσταντίνου επι-
               ιδεολογία.                                            στρέφει πίσω από την κάμερα και σκη-

               Ο  Κώστας  Καραγιάννης  θα σκηνοθε-                   νοθετεί τον εαυτό του σε κωμωδίες, οι
               τήσει την ταινία «Η ζηλιάρα» με πρω-                  οποίες έκαναν πάταγο την περίοδο της

               ταγωνιστές την Ρένα Βλαχοπούλου και                   βιντεοκασέτας. Δύο από αυτές κατά κύ-
               τον Γιώργο  Κωνσταντίνου και σε ένα                   ριο λόγο παραμένουν αγαπημένες μέ-

               ρόλο, ο οποίος αρχικώς προοριζόταν                    χρι και σήμερα: Το «Ντέντεκτιβ για κλά-
               για τον Νίκο Σταυρίδη. Αν και δεν πρό-                ματα» και κυρίως το «The Κόπανοι», με
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91