Page 83 - mag113
P. 83
προκλητικά άπιστη σύζυγο του Γιώρ- τη μετατρέπει σε βίο αβίωτο. Ένας πλή-
γου Κωνσταντίνου. ρης υπερρεαλισμός, ο οποίος (εκτός
Με την ερμηνεία αυτή, ο Γιώργος των άλλων) ενισχύεται και από τα πολύ
Κωνσταντίνου υποδύεται πολύ απο- πρωτότυπα, σαν είδος κουκλοθεάτρου,
τελεσματικά τον ταλαίπωρο σύζυγο, ο εμβόλιμα «animation» του Γιώργου Δι-
οποίος δεινοπαθεί, δηλαδή έναν κόντρα ζικιρίκη.
ρόλο σε σχέση με τους αφέντες συζύ- Ο Γιώργος Τζαβέλλας την επόμενη χρο-
γους που πρόκειται να ερμηνεύσει στις νιά δίνει ίσως την καλύτερη του Κων-
επόμενες ταινίες. σταντίνου. Από ένα θεατρικό έργο, που
Ο Βασίλης Γεωργιάδης υπογράφει, ήταν το κύκνειο άσμα του Βασίλη Λογο-
εκείνη την περίοδο, μία από τις καλύτε- θετίδη στο θέατρο, ο Τζαβέλλας αποφα-
ρες ταινίες του Γιώργου Κωνσταντίνου, σίζει τελικά και πέντε χρόνια μετά από
Γάμος αλά ελληνικά, στην οποία ο ίδιος το θάνατο του Λογοθετίδη, να το μετα-
μαζί με την Ξένια Καλογεροπούλου φέρει στον κινηματογράφο, δίνοντας τον
συνθέτουν ένα πολύ ταιριαστό καλλιτε- πρώτο ρόλο σε έναν ηθοποιό, σχετικά
χνικό ζευγάρι. Μια αισθηματική ιστορία, νέο, δείχνοντας όμως έτσι και πόσο τον 83
πλασμένη με πολύ κέφι και δοσμένη υπολόγιζε. Το δίδυμο Κωνσταντίνου
και τρόπο αφοπλιστικά σουρεαλιστικό, και Μάρως Κοντού είναι πάρα πολύ ται-
κάτι το οποίο επιτυγχάνεται με το επι- ριαστό και αφήνει εποχή ιδίως αν συ-
τελείο των ηθοποιών της: Τις πεθερές μπεριλάβει κανείς στην όλη τελειότητα
Δέσπω Διαμαντίδου και Σμάρω Στεφα- της ταινίας και τους δεύτερους ρόλους:
νίδου και τον ενοχλητικό αδερφό Χάρρυ Από την κουμπαρομπεμπέκα Δέσπω
Κλυν με το «όργανό» του, έναν παράλο- Διαμαντίδου μέχρι τον ένα και μοναδικό
γο κωμικό κόσμο, που εισβάλλει στη μάρτυρα υπερασπίσεως του γαμπρού,
ζωή ενός ερωτευμένου ζευγαριού και τον ταξιτζή Γιώργο Τζίφο. Πρόκειται φυ-
σικά για το έργο: «Η γυνή να φοβείται
τον άνδρα».
Σαν μία παρένθεση στη συνεργασία του
με τους μεγάλους Έλληνες σκηνοθέτες
του παλιού, ο Γιώργος Κωνσταντίνου
σκηνοθετεί δύο φορές τον εαυτό του το
1966. Πρόκειται για τα «Πέντε χιλιάδες
ψέματα» και για τον «Άνθρωπο για όλες
τις δουλειές». Η πρώτη ταινία είναι ένα
είδος κωμικής περιπέτειας, που προ-
σπαθεί ενίοτε να μιμηθεί τις αμερικά-