Page 79 - mag113
P. 79
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου, κατά την είναι και το ότι ο ίδιος ευτύχησε να συ-
προσωπική μου άποψη, είναι ίσως ο νεργαστεί με όλα τα μεγάλα σκηνοθετι-
πιο ιδιαίτερος κωμικός του ελληνικού κά ονόματα του παλιού ελληνικού κινη-
κινηματογράφου, έτσι όπως τον γνωρί- ματογράφου και παρά το γεγονός ότι η
ζουμε από τις παλιές ελληνικές ταινίες, πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση
κατόπιν από τις ταινίες της δεκαετίας (σε ένα δεύτερο ρόλο) παρατηρείται μό-
του 1980, από την ελληνική τηλεόραση λις το έτος 1961 («Η Λίζα και η άλλη») σε
και φυσικά από το ελληνικό θέατρο μέ- σενάριο Βαγγέλη Γκούφα και σκηνοθε-
χρι και πρόσφατα. σία Ντίνου Δημόπουλου.
Ο κινηματογραφικός Γιώργος Κωνστα- Ο Ντίνος Δημόπουλος, λοιπόν, είναι ο
ντίνου εμφανίστηκε σχετικά με καθυ- πρώτος σκηνοθέτης με τον οποίο συ-
στέρηση στον παλιό ελληνικό κινημα- νεργάζεται στον ελληνικό κινηματογρά-
τογράφο, καθώς (μολονότι προλάβαινε φο ο Κωνσταντίνου. Στη συνέχεια της
χρονολογικά) δεν εμφανίστηκε σε κα- κινηματογραφικής καριέρας και των
μία ταινία της δεκαετίας του 1950. Με τις δύο, δεν έτυχε ξανά να συμπέσουν οι
πρώτες του εμφανίσεις, εξάλλου, τόσο δρόμοι τους. Αλλά «Η Λίζα και η άλλη», 79
στο θέατρο όσο και στον κινηματογρά- έστω και μέσα σε διάστημα λίγων λε-
φο, ο Κωνσταντίνου ξεχώρισε και επι- πτών, συνόψισε εν πολλοίς πολλά από
βλήθηκε, ενώ η σκηνή του προφιτερόλ τα κωμικά και ηθογραφικά καμώματα
αποτελεί μέχρι και σήμερα σημείο ανα- του Γιώργου Κωνσταντίνου. Ο ψηλός
φοράς. και άχαρος νεαρός, επιρρεπής στην
Επιπροσθέτως, ο Κωνσταντίνου, ακρι- γκάφα, ο οποίος έχει το θράσος να ερω-
βώς επειδή δεν είχε τυποποιηθεί ως τεύεται την ωραία της ταινίας. Ένας ρό-
κωμικός, δεν έπαιξε μεν συγκριτικά με λος προδρομικός για το νεαρό καθηγη-
άλλους ποσοτικά σε πολλές ελληνικές τή με τα ιδιαίτερα (πάλι) της Λίζας και το
ταινίες, αλλά ποιοτικά οι πιο πολλές από προφιτερόλ που άφησε εποχή.
αυτές ήταν αναμφίβολα ξεχωριστές, με Πριν από τα «Χτυποκάρδια στο θρανίο»,
τον ίδιο να κυριαρχεί υποκριτικά και όμως, ο Κωνσταντίνου είχε προλάβει
κωμικά ως ο ψηλός και άχαρος κωμι- να συνεργαστεί με άλλους δύο σημαντι-
κός, που ναι μεν δεν μπορεί να επιβλη- κούς σκηνοθέτες του ελληνικού κινη-
θεί ως εραστής, αλλά που έχει τα φόντα ματογράφου, αν και σε κωμωδίες του
ώστε να επικρατήσει με την ιδιαίτερη 1962 με τίτλους μάλλον ξεχασμένους
προσωπικότητά του και παρά την (κω- στις μέρες μας.
μική) έφεσή του στην γκάφα. Ο Δημήτρης Δαδήρας και ο Ορέστης
Μία απόδειξη για την ιδιαίτερη κωμική Λάσκος αξιοποιούν κωμικά τον Κων-
ποιότητα του Γιώργου Κωνσταντίνου, σταντίνου στην κάπως υπερρεαλιστική