Page 49 - mag_112_new
P. 49

της Νάγιας Ζάχαρη











               όπου ταξιδιώτες θέτουν ως προορισμό                   μουσείο ή είναι σε θέση να εκτιμήσουν

               μέρη στα οποία συντελέστηκε κάποια                    αυτήν την υπαίθρια γλυπτοθήκη; Η
               ιστορική τραγωδία. Τόποι βασανιστη-                   εξοικείωση με το πιο βέβαιο γεγονός

               ρίων, εξορίας, εκτελέσεων, φυλακές                    της ζωής του ανθρώπου μοιάζει για
               έλκουν σκοτεινούς τουρίστες που θέ-                   τους περισσοτέρους μακάβρια διαδι-

               λουν να κατανοήσουν και να μελετή-                    κασία, γεννώντας δεισιδαιμονίες και
               σουν μέσα από τον ανάλογο χώρο τα                     αποστροφή.

               δραματικά γεγονότα της ιστορίας, αλλά                        Μακράν το πιο διάσημο για τους

               και  να  αποτίσουν  φόρο  τιμής  στους                «ενοίκους» του, και με τη μεγαλύτε-
               μάρτυρες. Ενώ παγκοσμίως η επί-                       ρη  επισκεψιμότητα,  κοιμητήριο  του

               σκεψη σε τέτοιους χώρους θεωρείται                    κόσμου είναι το  Père-Lachaise στο
               εντελώς φυσική και φυσιολογική ως                     Παρίσι. Εκεί αναπαύονται μεγάλες

               χρέος απέναντι στην Ιστορία του κάθε                  προσωπικότητες διεθνώς. Τα μνήματα
               τόπου, στην Ελλάδα αυτό το κομμάτι                    των Chopin, Poulenc, Éluard, Bellini,

               τουρισμού μοιάζει παράδοξο, εκκε-                     Saint-Exupéry, Modigliani, Molière,                        49

               ντρικό και καταθλιπτικό. Η χώρα του                   Jim Morrison, Piaf δέχονται τεράστιο
               ήλιου και του κεφιού δυσκολεύεται να                  αριθμό  προσκυνητών  ετησίως.  Σε

               συμπεριλάβει στο γιορτινό -μονίμως                    αντίθεση με την Αθήνα, όπου επικρατεί
               καλοκαιρινό- προφίλ της θέματα «σκο-                  η φοβία περί ...γρουσουζιάς, στο Παρί-

               τεινά» τα οποία απέχουν πολύ από τη                   σι σχολεία οργανώνουν εκπαιδευτικές
               διασκέδαση. Συνεπώς, ο κοιμητηρια-                    επισκέψεις στο Père-Lachaise. Μαθη-

               κός τουρισμός φαίνεται επιπλέον περί-                 τές/τριες όλων των ηλικιών περιηγού-

               εργος για τους «μονιμο-καλοκαιράκη-                   νται στον χώρο και αναζητούν τάφους
               δες». Ακόμα και αρχαιολογικοί χώροι                   επιφανών προσώπων, καταγράφοντας

               που σχετίζονται με τον θάνατο όπως                    πληροφορίες για τη ζωή και τον θάνατό
               νεκρομαντεία ή αρχαία νεκροταφεία,                    τους. Παρατηρούν τα έργα της κοιμη-

               είναι τόποι μειωμένου ενδιαφέροντος                   τηριακής τέχνης, που βρίσκονται στον
               σε σχέση με τους υπόλοιπους.                          παρακείμενο χώρο και έρχονται σε

                      Το Α' Νεκροταφείο Αθηνών με τα                 επαφή με γλυπτά μεγάλης καλλιτεχνι-

               εξαίσια γλυπτά του αποτελεί, στο σύνο-                κής αξίας. Το Père-Lachaise υπήρξε
               λό του, μνημείο πολιτιστικής κληρονο-                 τόπος εκτέλεσης των 147 τελευταίων

               μιάς. Πόσοι όμως, μπορούν να περπα-                   Κομμουνάρων της Παρισινής Κομ-

               τήσουν άνετα ανάμεσα σε τάφους, σαν                   μούνας και συγκαταλέγεται ανάμεσα
               να περπατούν σε οποιοδήποτε ανοιχτό                   στα κορυφαία αξιοθέατα της Πόλης του
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54