Page 33 - mag_112_new
P. 33

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/








               γενικά αποδεκτός. Από την άλλη, η                     τη λύση. Έτσι, η προσέγγιση του ιερέα

               αναζήτηση λύσεων από την κοινότη-                     σημαίνει ότι η επιθυμία του υποκειμέ-
               τα αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία                   νου είναι να βρει μία λύση σύννομη με

               κοινωνικοποίησης και ένταξης ιδιαί-                   το θρησκευτικό δόγμα στο οποίο πι-
               τερα σε ναρκισσιστικές διαταραχές και                 στεύει. Ο ιερέας είναι αντιπρόσωπος

               γιαυτό ήδη από τη δεκαετία του ’60 οι                 αυτής της πίστης αλλά εξακολουθεί να
               κοινότητες συνδέθηκαν με την θερα-                    είναι και άνθρωπος. Έτσι, αν έχει την

               πεία των τοξικοεξαρτημένων, ενός                      ικανότητα ενσυναίσθησης και πράγμα-
               πληθυσμού που χαρακτηρίζεται από                      τι αγαπά τον άνθρωπο μπορεί να προ-

               ναρκισσιστικά ελλείματα και τραυμα-                   σφέρει σημαντική ανακούφιση και να
               τισμούς. Από την άλλη, υπάρχουν οι                    δώσει πολύτιμες συμβουλές. Δεν είναι

               ομάδες αυτοβοήθειας, χωρίς κάποιον                    λίγοι και αυτοί που απευθύνονται σε

               ειδικό. Αυτές μπορούν να δώσουν πα-                   μάντεις, μέντιουμ και σε άτομα με άλ-
               ρηγοριά αλλά και να αισθανθεί κάποιος                 λες παρεμφερείς ιδιότητες μέσα στην
               ότι το πρόβλημά του γίνεται κατανοητό                 αγωνία τους για να βρουν λύση ή στην

               από άλλους που αντιμετωπίζουν τα                      επιθυμία τους να πάρουν τον έλεγχο                         33

               ίδια προβλήματα με αυτόν. Μειώνο-                     της ζωής τους που αισθάνονται ότι τον
               νται συναισθήματα ντροπής, μοναξιάς                   έχουν χάσει. Και εδώ, για την επιλογή

               και μειονεξίας. Έτσι, συχνά σε αυτές τις              αυτής της στρατηγικής είναι απαραίτη-
               ομάδες-που πια μπορεί κανείς να τις                   τη προϋπόθεση η δοξασία στην ύπαρ-

               βρει και στο διαδικτυακό περιβάλλον                   ξη μεταφυσικών φαινομένων, οντοτή-
               υπό τη μορφή διαφόρων φόρουμ-τα                       των κλπ. Ωστόσο, είναι μία επικίνδυνη

               υποκείμενα βρίσκουν συχνά κάποιες                     τακτική καθώς συχνά οι «ειδικοί» αυ-
               λύσεις πάνω σε πρακτικά θέματα αλλά                   τοί είναι απατεώνες.

               και στήριξη.                                          4. Το αίτημα για θεραπεία στον ψ.

               4) Η στροφή στη μεταφυσική για ανα-                   Τόσο η ψυχολογία, όσο και η ψυχι-

               ζήτηση βοήθειας                                       ατρική είναι επιστήμες κι ως τέτοιες

               Η αναζήτηση της βοήθειας μπορεί να                    διακατέχονται από το πνεύμα του ορ-

               απευθυνθεί και σε ιερείς, εφόσον το                   θολογισμού. Έτσι, η απόδοση των ευ-
               υποκείμενο διακατέχεται από θρη-                      θυνών για τα δεινά του προσώπου δεν

               σκευτική πίστη. Όπως κι αν έχει στο σε                αποδίδονται στην τύχη ή στην μεταφυ-
               ποιον απευθύνεται κάποιος για βοή-                    σική. Το ενδιαφέρον στρέφεται στο ίδιο

               θεια φανερώνει και τον δρόμο που θέ-                  το υποκείμενο, την οικογενειακή του
               λει, έστω και ασυνείδητα, να πάρει για                ιστορία, τη δράση του και τις σχέσεις
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38