Page 37 - mag_111_
P. 37

στην Αργυρώ Κονταράκη











               σαν κάτι που έχει μείνει στο παρελθόν,                πολλές φορές, πως αφήνουμε πίσω

               υπάρχουν όμως κι εκείνοι που γνωρί-                   μας. Αντιθέτως μας ακολουθεί και συμ-
               ζουν καλά τις ολέθριες επιπτώσεις του                 βάλλει στον τρόπο που σκεφτόμαστε

               Ναζισμού στην ανθρωπότητα και ειδι-                   και ενεργούμε. Στο μυθιστόρημα, συν-
               κότερα στην Κρήτη.                                    δετικοί κρίκοι ανάμεσα στο παρόν και

               Ο Φραντς, ο κεντρικός ήρωας, ανήκει                   το παρελθόν είναι οι άνθρωποι, εκείνοι
               στους τελευταίους και σκύβει το κεφά-                 που έζησαν τα δραματικά γεγονότα του

               λι από ντροπή, όταν έρχεται αντιμέτω-                 πολέμου αλλά και εκείνοι που, αν και

               πος με τις μαρτυρίες των κατοίκων που                 δεν είχαν γεννηθεί ακόμη, μεγάλωσαν
               περιγράφουν τα γεγονότα του πολέμου.                  με τις ιστορίες των παλαιότερων, που

               Πολλές φορές μάλιστα απορεί, πώς γί-                  καθόρισαν τον τρόπο ζωής και σκέψης
               νεται  να  τον  καλοδέχονται  και  να  τον            τους. «Ο πόλεμος! Όπου κι αν στρέψω

               φιλοξενούν οι άνθρωποι του χωριού,                    το βλέμμα μου βλέπω τις μνήμες του
               αν και γνωρίζουν πως είναι απόγονος                   να ξεχειλίζουν» λέει ο Φραντς σε κά-

               εκείνων που κατέκαψαν το χωριό τους.                  ποιο σημείο του βιβλίου.
               Αυτό είναι και το μήνυμα που θέλω                         Ο Φραντς πιστεύει πως έφτασε στην                      37

               να περάσω μέσα στο βιβλίο μου, πως                        Κάντανο από απροσεξία, η άποψη
               την ιστορία δηλαδή οφείλουμε  να τη                       όμως του Σήφη είναι πως κάποιο

               θυμόμαστε, όχι για να συντηρούμε τα                       παιχνίδι του έπαιξε η Μοίρα. Εσείς

               μίση αλλά για να διδασκόμαστε από                         τι πιστεύετε;
               αυτή και να μην επαναλαμβάνουμε                       Χ.Σ.: Ο Φραντς, στην διαδρομή για τον

               τα ίδια λάθη. Για να μην λέμε πως δεν                 προορισμό του, γητεύτηκε από το τοπίο
               γνωρίζαμε.                                            με την πληθώρα των ερεθισμάτων και

                   Η υπόθεση του βιβλίου εκτυλίσσε-                  δεν πρόσεξε την ταμπέλα που υπήρχε
                   ται στο παρόν αλλά έχει αναφορές                  δεξιά του δρόμου. Έφτασε στην Κάντα-

                   και στο παρελθόν.  Ποιος είναι ο                  νο και πίστεψε πως η απροσεξία του

                   συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε αυ-                  τον οδήγησε εκεί. Μπορεί το ίδιο να πί-
                   τές τις χρονικές περιόδους;                       στεψε κι ο Σήφης στην αρχή, αλλά όταν

               Χ.Σ.: Η ιστορία του βιβλίου εκτυλίσ-                  συνέδεσε όλα τα γεγονότα που ακολού-

               σεται κυρίως στο τώρα, έχει αναφο-                    θησαν την άφιξη του Γερμανού, βεβαι-
               ρές όμως και στην περίοδο του Β’ Πα-                  ώθηκε πως ο ξένος δεν έφτασε τυχαία

               γκόσμιου πολέμου. Το παρόν όπως το                    στο χωριό τους. Ήταν σίγουρος πως η

               ζούμε δεν είναι ξεκομμένο από το πα-                  Μοίρα του έπαιξε κάποιο παιχνίδι, για
               ρελθόν,  το οποίο  κακώς  πιστεύουμε,                 να του επιδώσει ένα μήνυμα που στην
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42