Page 35 - mag_111_
P. 35

στην Αργυρώ Κονταράκη
















































                                                                                                                                35
                   Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για να                 τημένες στην είσοδο του όμορφου χω-

                   γράψετε αυτό το μυθιστόρημα;                      ριού και στέκονται εκεί σαν ειρωνεία,


               Χ.Σ.: Πριν από χρόνια είχα επισκεφθεί                 αφού ο τόπος είναι φανερό πως νεκρα-
               το  Μουσείο  τoυ  Ολοκαυτώματος  της                  ναστήθηκε μέσα από τις στάχτες του. Η

               Καντάνου και είχα συγκλονιστεί από τις                έμπνευση ήρθε χρόνια αργότερα, όταν
               εικόνες που φανέρωναν την ολοκλη-                     ανέτρεξα στο φωτογραφικό μου αρχείο

               ρωτική  καταστροφή  του  χωριού  από                  και το μάτι μου έπεσε πάνω σε αυτές

               τους Ναζί. Φυσικά η Κάντανος δεν ήταν                 τις φωτογραφίες. Αναζήτησα πληροφο-
               το μοναδικό χωριό που κατέστρεψαν                     ρίες για τη μάχη της Κρήτης και παρα-

               ολοσχερώς, είναι όμως ο μοναδικός                     κολούθησα στο διαδίκτυο τις προφορι-

               τόπος στον οποίο οι κατακτητές άφησαν                 κές μαρτυρίες των ντόπιων κατοίκων,
               γραπτές μαρτυρίες: τρεις επιγραφές,                   οι οποίοι έζησαν τα δραματικά γεγονό-

               πάνω στις οποίες έγραψαν, στα γερμα-                  τα κατά την περίοδο του Β’ Παγκόσμιου

               νικά αλλά και στα ελληνικά, πως προ-                  Πολέμου αλλά και της κατοχής του από
               έβησαν σε αυτή την πράξη για να πά-                   τους Ναζί.

               ρουν εκδίκηση για τους σκοτωμένους                        Μέσα στο βιβλίο περιγράφετε σκη-

               πολεμιστές  τους  από  τους  Κρητικούς.                   νές από την καθημερινή ζωή των
               Οι επιγραφές αυτές βρίσκονται τοποθε-                     κατοίκων αλλά και από τις γιορτές
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40