Page 25 - mag_108
P. 25
της Κατερίνας Γεμελιάρη
Οι ομαδικές εργασίες δεν έχουν Επειδή οι κυβερνήσεις αυτής της
θέση στα δικά μας σχολεία, τα χώρας στερούνται οι ίδιες το όρα-
εκπαιδευτικά προγράμματα που μα για το μέλλον των νέων. Εν-
έτρεχαν παλαιότερα στα δημό- διαφέρονται να παράγουν φθηνά
σια σχολεία παράλληλα με τα εργατικά χέρια, ανθρώπους που
μαθήματα σήμερα δεν υπάρχουν θα απασχολούνται περιστασιακά
(παρά μόνο στα πειραματικά και στα επαγγέλματα που πλαισιώ-
πρότυπα σχολεία), ο αθλητισμός νουν τον τουρισμό, ανθρώπους
δεν προσφέρεται από τα δημόσια που θα μπορούν εύκολα να τους
σχολεία, παρά μόνο εάν οι γονείς χειραγωγούν και να τους τρομο-
το επιλέξουν ως εξωτερική δρα- κρατούν.
στηριότητα την οποία φυσικά και Η ελληνική εκπαίδευση έχει απο-
θα πληρώσουν. Εν ολίγοις οι έφη- μακρυνθεί από τον παιδευτικό
βοι μαθητές αυτής της χώρας εί- της χαρακτήρα, δεν είναι δωρε- 25
ναι εγκλωβισμένοι σε σχολεία που άν καθώς οι γονείς για να εφοδι-
τους προσφέρουν μόνο τις γνώ-
σεις που απαιτούνται για να συμ- άσουν τα παιδιά τους κατάλληλα
μετάσχουν στις πανελλήνιες. Την αναγκάζονται να πληρώνουν την
τελευταία πενταετία έχει γίνει μια λεγόμενη παραπαιδεία και τελικά
προσπάθεια να ενταχθούν ψυχο- αναγκάζονται να συμβιβαστούν
λόγοι στα σχολεία, ακόμα και αυτή με την ιδέα πως τα παιδιά τους
η προσπάθεια όμως έγινε με προ- θα ζήσουν σε άλλη χώρα για να
χειρότητα, ένας ψυχολόγος που μπορέσουν να σταθούν στα πόδια
γυρνάει τρία και τέσσερα σχολεία τους και να δημιουργήσουν…
εβδομαδιαίως.
Γιατί τα ελληνικά σχολεία δεν
παράγουν πολίτες με πολιτισμό,
ενσυναίσθηση, πολίτες με όραμα
να προάγουν την κοινωνία και να
την οδηγήσουν σε ένα καλύτερο
μέλλον;