Page 94 - mag_106
P. 94

ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

               Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης








               αποφεύγει την παγίδα του προξενιού με
               την «Ωραία των Αθηνών» στην ομώνυμη

               ταινία του 1954 και πάλι του Νίκου Τσιφό-
               ρου («Κορώνα στο κεφαλάκι σου, Νότη
               μου»), επιβάλλεται στον πλούσιο Ζάχο,

               Βασίλη Αυλωνίτη («Μέριασε, βράχε, να
               διαβώ»), ενώ υποδέχεται με επιθετικό

               χιούμορ το φιλί της Αριστέας, Γεωργίας
               Βασιλειάδου («Είσαι και αξούριστη, πα-
               νάθεμά σε», «Έτυχε σήμερις»).

               Μέσα στην ίδια δεκαετία, ο Σταυρίδης θα
               εμφανιστεί σε αρκετές ακόμα κινηματο-

               γραφικές ταινίες, από τις οποίες ξεχωρί-
               ζουν οι ξεχασμένοι  «Παπατζήδες» του
               Αλέκου Σακελλάριου και το «Τζιπ, πε-                  γαρίδης, σε ένα ρόλο που είχε παίξει

               ρίπτερο και αγάπη» («Μίστερ Πάρδαλος,                 ο Βασίλης Λογοθετίδης στο θέατρο και
   94          πληζ») της Μαρίας Πλυτά.                              με τον ισάξιο κινηματογραφικό του δι-


               Σε άλλες δύο ταινίες της δεκαετίας του                άδοχο, Νίκο Σταυρίδη, σε μια παραλη-
                                                                     ρηματική ερμηνεία.  Πρόκειται για μια
               1950 επίσης, ο Νίκος Σταυρίδης θα δώ-
               σει στους ρόλους του το συναίσθημα                    κωμωδία παρεξηγήσεων, οι οποίες αφε-

               που πρέπει, αποδεικνύοντας ότι δεν ήταν               νός είναι σατανικά περιπλεγμένες μεταξύ
               απλώς και μόνο ένας κωμικός του χάχα-                 τους και αφετέρου ενδυναμώνονται χάρη

               νου, τόσο με τους συγκινητικούς «Δοσα-                στο ελάττωμα της παθολογικής ζήλιας του
               τζήδες» του Βασίλη Γεωργιάδη, όσο και                 πρωταγωνιστή Νίκου Σταυρίδη, ο οποίος
               την ευαίσθητη ερμηνεία του ως ερωτευ-                 θεωρεί δεδομένο ότι η γυναίκα του έχει

               μένος καφετζής που του κόβει ο Μπαϊ-                  (είχε ή θα έχει) εραστή, ίσως λόγω της
               ρακτάρης το μουστάκι στην «Ανθισμένη                  ομορφιάς της, ίσως λόγω της μεταξύ τους
               Αμυγδαλιά» του Χρήστου Αποστόλου και                  σχετικά μεγάλης διαφοράς ηλικίας, αλλά

               σε μια παλιά Αθήνα που δεν υπάρχει πια.               κυρίως και λόγω της μανίας του ίδιου να
               Με την αυγή της δεκαετίας του 1960,  ο                υποπτεύεται τους πάντες και τα πάντα,

               Σταυρίδης παρουσιάζει την τρίτη (και κα-              όταν δεν έχει άλλη δουλειά να κάνει, επι-
               λύτερη ολόκληρης της καριέρας του) ται-               βεβαιώνοντας το  «Αργία μήτηρ  πάσης
               νία του με την εταιρεία της Φίνος Φιλμ.               κακίας».

               Πρόκειται για τα περίφημα «Κίτρινα                    Ο Ορέστης Καλλιγαρίδης (Νίκος Σταυ-
               γάντια» του Αλέκου Σακελλάριου, στα                   ρίδης) γνωρίζει ότι είναι καχύποπτος και

               οποία δίνει ρέστα ως  Ορέστης  Καλλι-                 ζηλιάρης (το παραδέχεται εξάλλου και στα
                                                                     τελευταία δευτερόλεπτα της ταινίας, σαν
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99