Page 93 - mag_106
P. 93
Ο Νίκος Σταυρίδης είναι ένας από τους πιο και με αίσθηση του χιούμορ. Όλα αυτά
χαρακτηριστικούς κωμικούς του παλιού τα στοιχεία δηλαδή με τα οποία εξισορ-
ελληνικού κινηματογράφου. Το μακρύ ροπούσε το κωμικό παρουσιαστικό του
του κεφάλι, όχι ακριβώς φεγγαροειδές, προσώπου του.
αλλά πολύ πιο κωμικό λόγω των ιδιόμορ- Σαν εραστής του γλυκού νερού, ο Σταυ-
φων αναλογιών του, με μεγάλο μέτωπο, ρίδης ξεκινάει επιτυχώς την κινηματο-
με ένα μικρό μεν αλλά ευδιάκριτο πηγού- γραφική του καριέρα το 1950 με την ταινία
νι και κυρίως με μια κωμική γαμψή μύτη, του Τσιφόρου «Έλα στο θείο», ως ο ανε-
μαζί και με τα δύο πεταχτά του αυτιά, όλα πρόκοπος ανιψιός ενός μεγαλομπακάλη.
αυτά σαν σύνολο συνέθεταν ένα πλήρες Οι γκάφες και τα καμώματα του Σταυρίδη
κωμικό προσωπείο, όπως το όριζαν οι τον κάνουν να κλέβει την παράσταση στην
αρχαίοι κανόνες: Να είναι άσχημο, για να εν λόγω ταινία ακόμα και από τον έτερο
συμβολίζει τη λαϊκότητα του ήρωα και την πρωταγωνιστή, Μίμη Φωτόπουλο, με τις
καταγωγή του από τα χαμηλά κοινωνικά πόρτες που του έχουν κλείσει (όχι στην
στρώματα. αναζήτηση δουλειάς, αλλά στο τάβλι) ή με
Ο Σταυρίδης όμως ήταν ταυτόχρονα ψη- τον αγώνα πάλης που επιδιώκει με πάθος 93
λός, αεικίνητος, με μια πολύ χαρακτη- να δώσει, για να πάρει πίσω κάτι χαμένα
ριστική στεντόρεια φωνή, σαν τενόρος, χρήματα από ένα σακάκι.
συνήθως κουστουμαρισμένος στους ρό- Με την ίδια κωμική επιθετικότητα και έχο-
λους του, εραστής, ειδικευμένος σε ρό- ντας και πάλι δίπλα του τον πιο ισορροπη-
λους «ωραίων» και ας το έχανε συνήθως μένο και χαμηλότερων τόνων εν προκει-
τελικά το κορίτσι, ευγενικός, με τρόπους μένω, Μίμη Φωτόπουλο, ο Σταυρίδης