Page 53 - mag_10
P. 53
ΥΓΕΊΑ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ
http://psyhismos.blogspot.gr/
Η κατάσταση του έρωτα τικό αντικείμενο γίνεται εμ- θούν. Ό βασικότερος κίν-
χαρακτηρίζεται από την μονή και ψυχοσωματικές δυνος τους φαίνεται αυτή
απώλεια του ελέγχου. Εί- αντιδράσεις εμφανίζονται... η απώλεια του ελέγχου.
ναι από τις πιο συμβιωτικές Ώστόσο, είναι μία από τις Αποφεύγοντας όμως τον
(συγχωνευτικές) εμπειρίες καταστάσεις που μας κάνει έρωτα, αποφεύγει κανείς
ζωής. Επίσης, ο έρωτας να αισθανόμαστε ζωντανοί τη ζωή και το υποκείμενο
τυφλώνει υπό την έννοια όσο ποτέ. Ο έρωτας υμνεί μετατρέπεται σε αυτό που
ότι δεν βλέπουμε ακριβώς τη ζωή και παρόλο που στα αγγλικά αποκαλείται
την πραγματικότητα αλλά φέρει πάθος (το παθαί- control freek. Όμως πάντα
επενδύουμε το ερωτικό νουμε, πάσχουμε και ενί- κάτι λείπει παρά την ψευ-
αντικείμενο με πλήθος φα- οτε οδυνηρά), δίνει νόημα δαίσθηση της αυτάρκει-
ντασιώσεων και προβάλ- στη ζωή. ας...
λουμε πάνω του ό,τι θα θέ- Υπάρχουν πολλοί που φο- Η αίσθηση της αυτάρκειας
λαμε να είναι. βούνται τη δυνατότητα της είναι μία παγίδα. Καθώς ο
Σε αυτό το σημείο ο έρωτας οδύνης του. Σχεδόν κανείς άνθρωπος δεν ανήκει στην
διαφέρει από την αγάπη. δεν μπορεί να αποφύγει κατηγορία των ερμαφρό-
Καθώς στη μία κατάσταση την ερωτική απογοήτευ- διτων οργανισμών, τίθεται
κυριαρχεί το φαντασιακό, ση, καθώς για να υπάρ- από τη φύση του στην ανα- 53
ενώ στη δεύτερη η πραγμα- ξει ικανοποίηση πρέπει ο ζήτηση του ερωτικού αντι-
τικότητα του προσώπου. Η έρωτας να είναι αμοιβαί- κειμένου.
μυθοποίηση του ερωτικού ος, κάτι που δεν συμβαίνει Ο έρωτας, εντούτοις, πά-
αντικειμένου είναι βασικό πάντα. ντα έχει ρίσκο καθώς δεν
χαρακτηριστικό του έρωτα. Η ερωτική απογοήτευ- γνωρίζει κανείς την έκβα-
Το μυστήριο του αγνώστου ση βιώνεται ως απώλεια ση του εκ των προτέρων.
είναι επίσης μία βοηθητική τμήματος του εγώ. Γιατί Ώστόσο, για όλους υπάρ-
συνθήκη για την ενθρό- πράγματι, η υπερεπένδυ- χει η δυνατότητα της εκ-
νιση. Άλλωστε ετυμολο- ση που υπάρχει στο ερω- πλήρωσης του. Έτσι, είναι
γικά ο έρωτας προκύπτει τικό αντικείμενο καθιστά πράγματι κρίμα ο φόβος
από το ερωτάω-ερωτώ το υποκείμενο ευάλωτο. για μία ερωτική απογοήτευ-
(=ζητώ). Αποδίδεται στον Δεν είναι λίγες οι φορές ση να θωρακίζει το υποκεί-
άλλο αυτό το οποίο λείπει που μία ερωτική απογοή- μενο και να του στερεί αυτή
από τον εαυτό. Και φυσι- τευση γίνεται αφορμή για τη δυνατότητα.
κά (και ευτυχώς!) είμαστε την έναρξη μίας ψυχοπα- Η εκπλήρωση του έρωτα
ελλειματικοί και ο καθένας θολογίας. Ώστόσο, είναι φέρει και την αποκλιμάκω-
μας χρειάζεται τη συνά- μόνο η αφορμή και όχι η σή του. Όταν είσαι με τον
ντησή του με έναν άλλο. αιτία, καθώς υποδηλώνεται άλλο και συμβιώνεις, τον
Το μυαλό κατακλύζεται από σε αυτές τις περιπτώσεις η μαθαίνεις και σε μαθαίνει.
την σκέψη για τον άλλο και αδυναμία του Εγώ να ανα- Οι αρχικές ψευδαισθήσεις
το σώμα αντιδρά με ποι- κτήσει την ακεραιότητά του χάνονται για να δώσουν τη
κίλλες εκφράσεις (ταχυ- μετά το πένθος της απώ- θέση τους στην πραγμα-
καρδία, ανέβασμα της θερ- λειας. Πολλοί μετά από το τικότητα. Αφού ο έρωτας
μοκρασίας, διαστολή της βίωμα τέτοιου πόνου κλεί- έχει ως βασικό συστατικό
ίριδας, αλλαγή της οσμής νονται στο καβούκι τους την αναζήτηση του άλλου
του σώματος κ.ά.). Το ερω- και αποφεύγουν να αφε- (ερωτάω-ερωτώ) όταν ο