Page 40 - mag_20
P. 40
ΜΕΣΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ* του Θανάση Χαβαλέ
❝ Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε ...το μόνο που μπορούμε να κάνου-
άμεσα το πλαίσιο μέσα στο οποίο με είναι να συγκρίνουμε την κα-
ζούμε, διότι δεν υπάρχει η χρονική τάσταση που βιώνουμε με το πα-
απόσταση... ρελθόν, διότι είναι το μόνο μέτρο
σύγκρισης το οποίο διαθέτουμε. ❝
πολύ, δεν το παίζω ειδή- στε! Εδώ μιλάμε ή για κακόγουστο αστείο ή μεθόδευση. υπερασπίζονται το "κάθε πέρσι και καλύτερα". Ο πρωτα- β. Ήμουν αρνητής του
μων, αλλά ρε παιδιά είναι Προσωπικά αποκλείω να έχουν αίσθηση του χιούμορ! γωνιστής, θιασώτης και αυτός αυτής της άποψης, συνει- Γούντυ Άλλεν. Παραδέ-
δυνατόν ο κειμενογράφος Που είχα μείνει; Αν ναι. Λοιπόν! Οι περισσότεροι άνθρω- δητοποιεί την πολυπλοκότητα του ζητήματος όταν πέφτει χομαι ότι έκανα μεγάλο
σε ιστορικά ντοκυμαντέρ ποι αδυνατούν να προσδιορίσουν το σύγχρονο ιστορικό από το άρμα του ρομαντισμού ότι στην εποχή στην οποία λάθος! Καλά θα μου πεις
να γράφει του "Δεύτερου πλαίσιο, διότι αυτό προσδιορίζεται σε σύγκριση πάντα με λαχταρούσε να ζήσει δεν υπήρχαν αντιβιοτικά και ότι οι ότι επειδή αναθεώρησες
Παγκόσμιου Πόλεμου" και το παρελθόν. Έτσι και εμείς τώρα δεν μπορούμε να αντι- άνθρωποι υπέφεραν και πονούσαν. εσύ δικαιώνεται ο Άλλεν.
ο αφηγητής να το εκφωνεί ληφθούμε άμεσα το πλαίσιο μέσα στο οποίο ζούμε, διότι Καταλήγοντας μετά από τα παραπάνω έρχομαι να κάνω Δεν το λέω με αυτό το
αβίαστα και ο ηχολήπτης δεν υπάρχει η χρονική απόσταση. Το μόνο που μπορού- 3 παραδοχές-ομολογίες και να συστήσω σε όλους μας σκεπτικό. Το λέω όπως
40 να το περνάει στο ντού- με να κάνουμε είναι να συγκρίνουμε την κατάσταση που ψυχραιμία, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό το οποίο βιώ- λέω ότι μέχρι και πριν από 41
κου; Η κατακρεούργηση βιώνουμε με το παρελθόν, διότι είναι το μόνο μέτρο σύ- νουμε τη δεδομένη χρονική περίοδο, με μόνη αιτιολόγηση μερικά χρόνια απεχθανό-
της γενικής πτώσης ωχριά γκρισης το οποίο διαθέτουμε. Είναι όμως το σωστό; Διότι του ισχυρισμού μου ότι αυτό που θεωρούμε τώρα κακό μουν τις μπάμιες κοτόπου-
μπροστά σε αυτό που τρα- ο "χρόνος" έχει πολλές παραμέτρους. Στις περισσότερες αύριο μπορεί να μας φαίνεται διαφορετικά. Συν του ότι λο, αλλά μόλις δοκίμασα
βάει η κλιτική. Σε αυτή των περιπτώσεων αμβλύνει τις κακές στιγμές –"ο χρόνος διατηρώντας την ψυχραιμία μας μπορούμε να διαβάσουμε κατάλαβα τι έχανα γευ-
την περίπτωση δεν χρει- είναι ο καλύτερος γιατρός"– και δημιουργεί σχεδόν πάντα πίσω από τις γραμμές και δεν ταλαιπωρούμε το "στομάχι στικά. Δεν έπαθαν τίπο-
άζονται ειδικές γνώσεις, την εντύπωση ότι "κάθε πέρσι και καλύτερα". Δεν λέω ότι μας" με "σαπιομασημένα τρόφιμα". Άντε μπας και βγάλου- τα ούτε οι μπάμιες ούτε ο
αδερφέ μου. Ήμαρτον αυτό είναι υποχρεωτικά λάθος, αλλά επηρεάζει σίγουρα με καμιά άκρη. Γούντυ Άλλεν. Εγώ έχανα.
πια! Προσπάθησε αγαπητέ την κρίση μας. Έτσι λοιπόν, ενδίδοντας στον πειρασμό Μπορεί να ζούμε αυτό που αργότερα να ονομαστεί Δεύ- γ. Όταν δεν γνωρίζω
μου να το πεις και μέχρι το τελικά, αναφέρομαι στην σκηνή του "Μεσάνυχτα στο Πα- τερος Μεσαίωνας, μπορεί όμως και να είμαστε στο με- πως γράφεται κάτι χρη-
τέλος της φράσης, ο εγκέ- ρίσι", η οποία με επηρέασε. Οι ηθοποιοί που υποδύονται ταίχμιο της Δεύτερης Αναγέννησης. Στην τελική χωρίς το σιμοποιώ το internet
φαλός σου θα έχει σκο- διάσημες προσωπικότητες από διαφορετικές εποχές δι- πρώτο δεν θα μπορούσε να προσδιοριστεί το δεύτερο. για να το ψάξω. Δεν απο-
ντάψει τρεις φορές, όχι η αφωνούν για το πoια ευρωπαϊκή περίοδος της ιστορίας α. Είμαι και εγώ θιασώτης της άποψης ότι οι άν- τελεί το ιδανικό μέρος για
γλώσσα σου. Ταρακουνάς είναι η καλύτερη. Είναι η επιτομή της ειρωνείας να βλέπεις θρωποι σε παλαιότερες εποχές ζούσαν καλύτερα. ασφαλή αποτελέσματα,
το ακουστικό κέντρο του ανθρώπους όπου σήμερα τους θεωρούμε πνευματικούς Με την υποσημείωση πλέον ότι μιλάμε για εκείνους τους αλλά ξέρω ότι οι περισ-
εγκεφάλου σου. Δεν είναι ογκόλιθους και που θεωρούμε ότι αν ζούσαμε στην επο- ανθρώπους σε εκείνη την εποχή, με διαφορετικές προ- σότεροι εκεί ανατρέχουν,
θέμα γνώσης των βασικών χή τους όλοι τριγύρω μας θα ήταν στοχαστές και σκα- τεραιότητες και συγκρίνοντας πάντα όμοιες περιπτώσεις οπότε θα είμαι με τους
κανόνων της γραμματικής. πανείς του πνεύματος, να μεμψιμοιρούν και να οικτίρουν π.χ. αστική τάξη του σήμερα στην Ελλάδα με την αστική πολλούς και θα γλιτώσω
Ουδείς άσφαλτος άλλω- την εποχή τους για την κατάντια και τον ξεπεσμό και να τάξη του παρελθόντος στην Ελλάδα. το “ΟΥΑΑΑΑ” στη γιούχα!
Μέσος πολίτης. Με αυτόν τον εξευτελιστικό όρο απευθύνονται σε μένα όλα τα δελ-
τία «ειδήσεων» και όλοι οι «μεσάζοντες σκέψεις», όταν θέλουν να μου εξηγήσουν τα
ανεξήγητα.Έχω την εντύπωση πως είναι η «έκφραση - σκανδάλη» του υπνωτιστή,
για να ανοίξω το στόμα και να χάψω το οτιδήποτε θα ειπωθεί, χωρίς δυσκολία.