Page 39 - mag_20
P. 39

του Θανάση Χαβαλέ
 ΜΕΣΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ*



 αυτό που θε-
 ωρούμε τώρα

 κακό αύριο
 μπορεί να μας
 φαίνεται δια-
 φορετικά...






 Ο ΓΟΎΝΤΎ      Έτυχε  πριν  από  μερι-
               κές  ημέρες  να  δω  την

               ταινία
                             "Μεσάνυχτα
               στο  Παρίσι".  Όχι,  μην
               ανησυχείτε,  δεν  θα  το
 ΑΛΛΕΝ ΚΑΙ     παίξω  κριτικός  ταινι-

               ών,  ούτε  πρόκειται  να
               πω για την πλοκή ώστε
               να  την  προδώσω  σε
               όσους  δεν  την  έχουν
               δει.  Απλώς  σε  κάποιο
 ΟΙ ΜΠΑΜΙΕΣ    χρονικό σημείο της ται-


 38            νίας υπάρχει μία σκηνή                                                                                           39
               όπου ήταν η αφετηρία
               μιας  σειράς  σκέψεων
               για το πως αντιλαμβα-

               νόμαστε  ο  καθ'  ένας
               ξεχωριστά  και  έπειτα
               όλοι  μαζί  τον  ιστορικό
               χρόνο.



                         την αρχή βέβαια           στο παρόν, διότι δεν έχει           χαρακτηρισμοί που αφο-

                         αυτής της αλυσί-          υπόσταση.                           ρούν μία ιστορική περίοδο
                         δας, θα πρέπει            Πάμε λοιπόν και όπου                είναι μεταγενέστεροι με
              Σαξιωματικά                  να      μας βγάλει. Διαλέγω μία             ένα από τα χαρακτηριστι-
               αποδεχτούμε από τη μία              ιστορική περίοδο π.χ. Με-           κότερα παραδείγματα το
               την ύπαρξη μίας κατά το             σαίωνας και αναρωτιέμαι             Μεγάλο Πόλεμο που όταν
               ελάχιστο      αντικειμενικής        οι άνθρωποι που έζησαν              έγινε ο δεύτερος ονομά-
               καταγραφής της ιστορί-              εκείνη την μακρά χρονική            στηκε  Πρώτος Παγκό-
               ας και από την άλλη έστω            περίοδο των 1000 περί-              σμιος Πόλεμος – εκείνοι
               ένα θεμελιώδη χωρισμό               που ετών, είχαν συνείδηση           όμως;
               σε παρελθόν και μέλλον              το τι και που ζούσαν ιστο-          Συγγνώμη για την παρέν-
               εκείνου που ονομάζου-               ρικά και χρονικά; Για εμάς          θεση που ακολουθεί, αλλά
               με αλλά δεν μπορούμε να             είναι εύκολο, λόγω της              ούτε να το σκέφτομαι δεν
               ορίσουμε με σαφήνεια ως             χρονικής απόστασης – γι'            μπορώ χωρίς να με πιάνει
               χρόνο. Δεν αναφέρομαι               αυτό άλλωστε και όλοι οι            πονοκέφαλος. Παρακαλώ
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44