Page 62 - mag_24
P. 62

Στην πραγματικότητα, κάθε αναγνώστης είναι, καθώς διαβάζει,


                                       ΒΙΒΛΙΑ                                                                                                           αναγνώστης του ίδιου του του εαυτού.






































               ΔΟΚΙΜΙΑ                             ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ Ή                       Ο ΑΝΘΡΏΠΟΣ ΠΟΥ

               ΕΝΤΓΚΑΡ ΑΛΑΝ ΠOE                    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;                          ΜΠΕΡΔΕΨΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
               Εκδόσεις ΡΟΕΣ                       ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΡΙΑ…                      ΤΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΠΕΛΟ
                                                   ΑΝΝΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ                     OLIVER SACKS
               Το  βιβλίο  αυτό  απαρτί-           Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ                  Εκδόσεις ΑΓΡΑ
   62          ζεται από τέσσερα μέρη.

               Στο  κείμενο  «Η  φιλοσο-           Η  Άννα  Ιορδανίδου  συνο-          Στο  καταπληκτικό  αυτό  βι-
                                                   μιλεί  με  τους  συγγραφείς
                                                                                       βλίο, ο Όλιβερ Σάκς αφηγεί-
               φία  της  σύνθεσης»,  ο             Γιάννη  Καλπούζο,  Κωστή            ται  ιστορίες  ασθενών  που
               Πόε  προσπαθεί  να  εξη-            Μακρή και Νίκο Σαραντά-             χάθηκαν στον παράξενο κό-

               γήσει  τους  μηχανισμούς            κο για το σωστό και το λά-          σμο των νευρολογικών δια-
               ανάλυσης  που  χρησι-               θος  με  παραδείγματα  από          ταραχών.  Μελέτες  ανθρώ-
               μοποίησε  για  να  γράψει           κείμενα.  Ένα  διαφορετικό          πων που έχασαν τη μνήμη
               τοΚοράκι, το ποίημα που             βιβλίο  περί  «σωστού»  και         τους και συνάμα το μεγαλύ-
               τον  έκανε  διάσημο.  Στο           «λάθους» που καταργεί τις           τερο κομμάτι από το παρελ-

               δεύτερο  δοκίμιο,  με  τίτ-         αυθεντίες  (αλήθεια,  ποιες         θόν τους, που δεν μπορούν
                                                   είναι αυτές;) και σε ενημε-
                                                                                       πλέον  να  αναγνωρίσουν
               λο  «Το  διήγημα»,  ο  Πόε          ρώνει  για  τα  κριτήρια  του       άτομα  και  κοινά  αντικείμε-
               αναφέρεται  στα  χαρα-              σωστού  και  του  λάθους            να, που τα μέλη του σώμα-

               κτηριστικά  που  θα  πρέ-           ώστε  να  αποφασίσεις  μό-          τός τους τους μοιάζουν ξένα
               πει  να  έχει  ένα  διήγη-          νος σου. Και τέλος θυμίζει          που  πάσχουν,  αλλά  είναι
               μα  προκειμένου  να  έχει           τους Κανόνες της σχολικής           μολαταύτα προικισμένοι με
               επιτυχία  στο  κοινό.  Τέ-          Γραμματικής  με  επιπλέ-            ανυπέρβλητο       καλλιτεχνι-
               λος, τα κείμενα «Η ποιη-            ον  βιβλιογραφικές  παρα-           κό  ή  μαθηματικό  ταλέντο.

               τική αρχή» και «Γράμμα              πομπές.  Γιατί,  πολύ  απλά,        Στην  έξοχη  και  συμπονετι-
                                                                                       κή αφήγηση του δρα Σάκς,
                                                   όπως  αναφέρει  η  ίδια,  η
               στον Β.»  αποτελούν  τις            σχολική  Γραμματική  και            κάθε  ιστορία  είναι  μια  μο-
               σημαντικότερες,         ίσως,       ένα  λεξικό  με  ετυμολογι-         ναδική και βαθιά ανθρώπι-
               συνεισφορές  του  Πόε               κή πληροφορία (διαθέσιμα            νη μελέτη της ζωής πού πα-

               στη  θεωρητική  κριτική             στο Διαδίκτυο) αρκούν για           λεύει ενάντια σε απίστευτες
               της ποίησης.                        να είσαι… σωστός.                   αντιξοότητες.
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67