Page 77 - mag_25
P. 77

του Μιχάλη Χατζηνικήτα






                          την, όχι και τόσο, παλιά εποχή υπήρχε ένας διευθυντής σύνταξης

                          μιας μεγάλης αθλητικής εφημερίδας, ο οποίος για να επιλέξει τους
                          ρεπόρτερ της κάθε ομάδας, ρώταγε τους συντάκτες ποια ήταν η

               Σ οπαδική  τους  προτίμηση.  Οι  ρεπόρτερ,  με  στόμφο,  απαντούσαν
               ότι υποστήριζαν την μία μεγάλη ομάδα, αλλά άκουγαν με απορία να στέλ-

               νονται για ρεπορτάζ στην αντίπαλη ομάδα. «Μόνο έτσι θα πετύχουμε την
               αντικειμενικότητα», έλεγε…

               Ας ξεκινήσουμε με ένα δεδομένο. Όλοι οι αθλητικοί δημοσιογράφοι πρώτα
               επιλέγουν την ομάδα που θα υποστηρίξουν, μετά την αγαπάνε και στο τέλος

               αποφασίζουν για το επάγγελμα τους. Άρα, η πλειονότητα των δημοσιογρά-
               φων δεν μπορεί να είναι αντικειμενικοί, όμως ως εδώ. Από την στιγμή,

               που αποφασίζει κάποιος το λειτούργημα της δημοσιογραφίας, οφείλει να
               αντιληφθεί τον ρόλο του και την δυνατότητα να επηρεάζει το φίλαθλο κοινό.



               ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΙ:


               ΟΙ ΠΙΟ ΠΙΣΤΟΙ ΟΠΆΔΟΙ                                                                                             77




               Και φτάνουμε στο σημερινό εντελώς               οπαδικών  εντύπων.  Πρωτοσέλιδα
               διαφορετικό  άκρο.  Πλέον  η  αθλητι-           με μαϊμούδες, μπανάνες, ερωτικά
               κή  δημοσιογραφία  έχει  μετατραπεί             υπονοούμενα, που βεβαίως διόλου
               σε ένα όργανο οπαδισμού. Είναι και              δεν έχουν απασχολήσει τον αθλητι-
               αυτοί που ευθύνονται για την ένταση             κό εισαγγελέα.  Δεν  μπαίνουμε  καν
               και την αντιπαλότητα, που συντηρείτε            στην λογική, αν υπάρξει ποτέ καμιά
               στον αθλητισμό. Το αίσχος των οπα-              σοβαρή έρευνα για τις πηγές χρημα-
               δικών εφημερίδων, είναι αυτό που                τοδότησης αυτών των εντύπων.
               συντηρεί το «βρόμικο» κλίμα. Οι                 Μοιραία  λοιπόν,  οδηγούμαστε  σε
               αριθμοί είναι ενδεικτικοί και μαρ-              έναν  αισχρό  ανταγωνισμό,  που  τα
               τυρούν την αλήθεια. Η Ελλάδα είναι              παράγωγά  του  είναι  η  θλιβερή  ει-
               η μόνη χώρα που έχει τόσες πολλές               κόνα  των  εξεδρών  των  ελληνικών
               αθλητικές εφημερίδες. Ακόμα και σε              γηπέδων. Πλέον οι αθλητικοί συντά-
               χώρες, που είναι προηγμένες αθλη-               κτες  έχουν  χάσει  το  ρόλο  τους  και
               τικά  και  με  περισσότερο  πληθυσμό,           έχουν μετατραπεί σε φερέφωνα των
               δεν έχουν τον αριθμό των αθλητικών              ομάδων ή για να ακριβολογούμε των
               φύλλων, που κυκλοφορούν καθημε-                 διοικήσεων  των  ομάδων.  Μάλιστα,
               ρινά και μόνο στην χώρα μας υπάρ-               οι  καλύτεροι  εξ’  αυτών  παίρνουν,
               χουν οπαδικά έντυπα. Η αλήθεια εί-              ως  επιστέγασμα  των  προσπαθειών
               ναι  ότι  ανάλογη  κατάσταση  υπάρχει           τους,  μια  σπουδαία  «μετεγγραφή».
               σε  Ιταλία  και  Ισπανία,  μόνο  που  οι        Είναι αυτοί οι δημοσιογράφοι, που
               εκεί  εφημερίδες,  που  δείχνουν  την           μετακινούνται στα δελτία Τύπου
               συμπάθεια  της  σε  κάποια  ομάδα,              των ομάδων, όπου τα χρήματα είναι
               το  κάνουν  λόγω  εντοπιότητας.  Και            πολλά και άκοπα. Και η κατρακύλα
               φτάνουμε στην ποιότητα αυτών των                δεν έχει τέλος…
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82