Page 52 - mag_35
P. 52
Ο ΕΧΘΡΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ
¥¤¢¤
Οι άνθρωποι αυτοί ποτέ σχεδόν δεν φορούν ρολόι, µέσα ξη του ρολογιού στο χέρι
σε µία προσπάθεια να αισθανθούν ελεύθεροι από τη ροή δεν έχει καµία άλλη χρή-
του χρόνου, το θεωρούν εχθρικό αντικείµενο, και πάντα ση παρά µόνο για να µας
σχεδόν βιάζονται στον δηµόσιο χώρο. Τρέχουν αλαφια- ενώνει µε το κοινωνικό.
σµένοι µε αυτοκίνητα ή µε τα πόδια, δείχνουν, και είναι, Πρέπει να ξέρουµε τι ώρα
αγχωµένοι και βιαστικοί...Ωστόσο είναι αναποτελεσµατι- λειτουργούν τα σχολεία,
κοί, κάτι που εντείνει το άγχος τους και συχνά αντιµετωπί- τα µαγαζιά, ποιο είναι το
ζουν προβλήµατα στις σχέσεις τους. ωράριο. Επίσης θα ήταν
Από την άλλη είµαι σίγουρη ότι θα έχετε συναντήσει αν- πολύ ροµαντικό να δίναµε
θρώπους που είναι αγχωµένοι µε τον χρόνο στις διακοπές ραντεβού την ώρα που πέ-
ή στην περίοδο της σχόλης χωρίς να υπάρχει πραγµατικά φτει ο ήλιος, αλλά στις πό-
λόγος. Και το ενδιαφέρον είναι ότι µερικές φορές κάποιοι λεις σπάνια βλέπουµε το
από αυτούς ανήκουν και στην προηγούµενη κατηγορία ηλιοβασίλεµα. Έτσι, η απο-
(των "βιαστικών" στην καθηµερινή ζωή). Ο χρόνος της φυγή του ρολογιού σχετί-
σχόλης µπορεί να πλησιάσει την αίσθηση του χρόνου που ζεται µε την αποφυγή ενός
είχαµε ως παιδιά. Τότε που δεν µας ενδιέφερε τι ώρα εί- υποκειµενικού κατανα-
ναι, ή τι µέρα. Έτσι, το να χάνει κανείς τη µέρα όταν είναι γκασµού (αυτό συνήθως
σε διακοπές µπορούµε να θεωρήσουµε ότι είναι ένα καλό λένε αυτοί που το βλέ-
52 δείγµα της σχέσης του µε τον χρόνο ενώ αντίθετα όταν πουν εχθρικά), στην πρά-
χάνει την αίσθηση του µετρήσιµου χρόνου στην καθηµε- ξη όµως πρόκειται για µία
ρινότητα αρχίζουν τα προβλήµατα. ναρκισσιστική ψευδαίσθη-
Άλλοι πάλι δεν αφήνονται στο άχρονο της έκστασης, είτε ση που έχει και στοιχεία
αυτή έχει να κάνει µε τον έρωτα, είτε µε τη µέθη, είτε µε παντοδυναµίας ελέγχου
την ενόραση, είτε µε την επαφή µε την τέχνη ή τη φύση του χρόνου. Κυρίως όµως
κλπ. Άνθρωποι που αγαπούν τον έλεγχο και προσεγγί- είναι η ανάγκη απώθησης
ζουν τα πράγµατα µόνο µε την σκέψη και τη λογική εξαιτί- του χρόνου που βιώνεται
ας φόβων και της τραυµατικής ιστορίας τους. εχθρικά. Έτσι, οι φέρο-
Ο µετρήσιµος, συµβατικός, χρόνος µέσα από την ύπαρ- ντες ρολόι θα λέγαµε ότι
είναι περισσότερο ενταγ-
µένοι στο κοινωνικό γιατί
δεν κλείνονται σε ναρκισ-
σιστικό περίβληµα αλλά
συνεννοούνται µε τους
άλλους. Από την άλλη, θα
λέγαµε ότι είναι συνήθως
και σε καλύτερη επαφή µε
την πραγµατική τους ηλι-
κία και τα δώρα αλλά και
τους περιορισµούς που
αυτή φέρει.
Το πρόβληµα υπάρχει όταν