Page 29 - mag_39
P. 29
από τον Β_56
υΠΟΤΑγΗ Η ασφάλεια που αποζητάμε μπορεί να γίνει
Η παράδοση άνευ όρων, η ανελευθερία κι και φυλακή… Στο όνομα της προστασίας
όταν υπάρχει ανελευθερία δεν υπάρχει ζωή πολλές ανθρώπινες αξίες και ανθρώπινα
δικαιώματα έχουν καταλυθεί. Ο προστά-
ΑΝΤΙσΤΑσΗ της οφείλει να γνωρίζει πως ο προστατευ-
Η αντίσταση είναι η αναγκαία συνθήκη για μένος δεν είναι ιδιοκτησία. Ο προστατευό-
την ζωή. Ακόμη και για την απλή επιβίωση. μενος πάλι οφείλει να γνωρίζει πως θέλει
Ο οργανισμός αντιστέκεται στα μικρόβια. Η αρετή και τόλμη η ελευθερία.
ψυχή αντιστέκεται στην υποδούλωση. Το
μυαλό αντιστέκεται στη λήθη. Είναι η ελπί- ΠΙσΤΗ
δα πως το καλό θα νικήσει στο τέλος …η Εννοιολογικά θα μπορούσα να ισχυριστώ
ελπίδα όχι για τη ζωή όπως είναι, αλλά για πως η πίστη είναι η εμπιστοσύνη σε κά-
το πώς θα έπρεπε να είναι. Για όλους. ποιον ή κάτι ή η βεβαιότητα πως κάτι η
κάποιος υπάρχει για παράδειγμα… Μπο-
ΔΡΑσΗ-ΑΝΤΙΔΡΑσΗ ρεί να είναι κινητήριος δύναμη για την
Κάθε Δράση προκαλεί αντίδραση. Ακόμη κι επίτευξη μεγάλων έργων, μπορεί να λει-
ο θάνατος νικήθηκε από την Ανάσταση. τουργήσει και σαν άλλοθι για εγκλημα- 29
τικές ενέργειες. Η Πίστη με τη μόρφωση
ΠΡΟΔΟσΙΑ οφείλουν να είναι σε ανάλογη σχέση και
Από τον Εφιάλτη που πρόδωσε τον Λε- όχι σε αντιστρόφως ανάλογη… η πίστη
ωνίδα μέχρι τον Ιούδα που πρόδωσε τον στον άνθρωπο είναι επιτακτική ανάγκη
Χριστό κι έπειτα μέχρι σήμερα δεν έχουν ακόμη και σήμερα είναι η απάντηση στην
αλλάξει και πολλά στην έννοια της λέ- ερώτηση αν ο κόσμος μπορεί να γίνει κα-
ξης. Η προδοσία μπορεί να υπάρξει στις λύτερος, η πίστη στο Θεό είναι σε κάθε
διαπροσωπικές σχέσεις η στις διακρατικές εποχή αναγκαία για να υπάρξουμε όχι
…με κίνητρο το ατομικό συμφέρον καταρ- απλά να υπάρχουμε.
γείται το συλλογικό …ο προδότης μπορεί
να ντύσει την πράξη του και με ιδεολογικό ΕΠΑΝΑσΤΑσΗ
μανδύα αλλά μπορεί και απλά να είναι ένα Νομίζω είναι από τις πιο παρεξηγημένες
κατώτερο ηθικά και πνευματικά όν. λέξεις της Ελληνικής γλώσσας. Όλοι οι
ήρωες του βιβλίου μου φλερτάρουν με
ΠΡΟσΤΑσΙΑ την επανάσταση. Όλοι οι Έλληνες «στηρί-
Δεν θα μιλήσω για την προστασία των γο- ζονται» πάνω στην ελληνική επανάσταση
νιών. Γιατί εκεί μιλάει η φύση και μέχρι παρά τις όποιες προσπάθειες αποδόμησής
ενός σημείου-στα όρια που αρχίζει η κα- της. Είναι για μένα η έντονη αλλά οργα-
ταπίεση- είναι μέρος της α-προϋπόθετης νωμένη αντίδραση ενός καταπιεζομένου
αγάπης. ανθρώπου ή λαού ενάντια στην απολυ-