Page 60 - mag_46
P. 60

EΠΙΚΑΙΡOThTA                                    Η κοινότητα του

                                                                                    Ελεύθερου Σχολείου
                    εθελΟντες                                                       της ΑΡΣΙΣ Κοζάνης






               Η ΑΡΣΙΣ ήρθε για μένα σε μία περίοδο                  Το "Ελεύθερο Σχολείο" της ΑΡΣΙΣ στην
               που ένιωθα περίεργα. Ένιωθα ότι δεν                   πόλη της Κοζάνης δίνει μια μοναδική
               έδινα τίποτα, ότι δεν προσέφερα που-                  ευκαιρία σε όλους, όπως και σε μένα,
               θενά. Ίσως και λόγω ανεργίας. Έγινε                   να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο τους χρό-

               ένας τόπος έκφρασης συναισθημάτων                     νο δημιουργικά παράγοντας κοινωνικό
               και προσφοράς στον διπλανό. Και όχι                   έργο μέσω της προσφοράς τους σ' ένα
               σε οποιονδήποτε, αλλά σε παιδιά. Επι-                 σύνολο παιδιών μη προνομιούχων. Σε
               τέλους θα έκανα αυτό που σπούδασα                     κοινωνίες όπως οι σημερινές, όπου ο
               και αγαπώ και ταυτόχρονα θα βοη-                      ατομικισμός κυριαρχεί, είναι πραγμα-
               θούσα κάποιους που ίσως με χρειάζο-                   τικά πολύ σημαντικό να υπάρχουν τέ-
               νται. Νιώθω κάθε μέρα δημιουργική,                    τοια πεδία δράσης που σχετίζονται με
               ζωντανή δίπλα τους. Μαθαίνω κι εγώ                    παιδιά και μάλιστα ευάλωτων κοινω-

               από  τους  μαθητές,  όχι  μόνο  εκείνοι               νικών ομάδων που είναι εκτεθειμένες
               από εμένα. Παράγεται έργο που δεν                     στον άμεσο κίνδυνο της παραβίασης των
               έχει να κάνει μόνο με γνώσεις αλλά                    βασικών τους δικαιωμάτων. Η ΑΡΣΙΣ
               και με συμπεριφορά, με αξίες. Είμαστε                 με το Ελεύθερο Σχολείο παρέχει στα
               μέλη μιας όμορφης παρέας στην οποία                   παιδιά υπηρεσίες και αγαθά που ίσως
               μπορούμε να στηριχτούμε. Για μένα
   60          προσωπικά, αλλά νομίζω και για τους                   να στερούνταν, καλύπτει κατά κάποιον


               υπόλοιπους, αποτελεί μία διέξοδο στην                 τρόπο κενά που δημιουργεί η αδυναμία
                                                                     του κρατικού μηχανισμού. Δυστυχώς
               δύσκολη και απρόσωπη εποχή που ζού-                   στα κρατικά σχολεία είθισται να εφαρ-
               με. Εδώ είμαστε οικογένεια! Ανήκουμε                  μόζεται άνιση μεταχείριση των παιδιών
               κάπου! Και όλοι έχουν ανάγκη να ανή-                  με αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση
               κουν κάπου!  Γ.Τ.
                                                                     των μη "ευνοημένων". Σ' ένα ελεύθε-
                                                                     ρο σχολείο όπως αυτό της ΑΡΣΙΣ τα
               Το Ελεύθερο Σχολείο είναι εδώ για να                  παιδιά μυούνται σε αξίες και ανθρώ-
               καλύψει το κενό της ενισχυτικής διδα-                 πινα ιδεώδη όπως αυτά της αγάπης,
               σκαλίας, αλλά και να δημιουργηθούν                    της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισό-

               ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ των εκπαι-                 τητας, της ελευθερίας, της αλληλεγγύ-
               δευτών και των μαθητών, βοηθώντας                     ης. Έχουν πρόσβαση στο μεγαλείο της
               έτσι στην διαμόρφωση του χαρακτήρα                    μάθησης και της γνώσης, αισθάνονται
               τους, μέσα από συζητήσεις για οτιδή-                  ασφάλεια και ισότητα και εξελίσσονται
               ποτε τους απασχολεί και την κατανόη-                  σε ευτυχισμένες προσωπικότητες που
               ση του εθελοντισμού. Κ.Τ.                             εκφράζονται και ενέργουν ελεύθερα. Η

                                                                     συμμετοχή μου στην ΑΡΣΙΣ ως εθελό-
               Ελεύθερο Σχολείο για μένα είναι η                     ντρια εκπαιδευτικός είναι μια εμπειρία
               αγάπη και η πίστη στον άνθρωπο, στην                  που με γεμίζει με τη χαρά και τη συ-

               ελευθερία, στην ισότητα και στη δι-                   ναισθηματική ικανοποίηση της ανιδιο-
               καιοσύνη, κόντρα στη χαλεπότητα των                   τελούς προσφοράς και της συνεισφοράς
               καιρών που εκκολάπτει τα ακριβώς                      στην αντιμετώπιση βασικών κοινωνι-
               αντίθετα. Μ.Δ.                                        κών προβλημάτων και αναγκών. Μ.Ν.
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65