Page 55 - mag_46
P. 55

ΑΡΣΙΣ ΚΟΖΑΝΗΣ











               ναι, αλλά εγώ; εγώ                  κάτοικοι της νοιάζονται             τοδιαχείρισης, καθώς

               πως μπορώ να τα                     για το γείτονα, μια κοι-            δεν έχει ενοχλήσει κα-
               αλλάξω όλα αυτά;                    νότητα είναι το Ελεύθε-             νένα δημόσιο φορέα

               πως μπορώ να αλ-                    ρο Σχολείο της ΑΡΣΙΣ                για χρήματα.
               λάξω τον κόσμο; να                  Κοζάνης.                            Η κοινότητα του Ελεύ-

               τον κάνω καλύτερο;                  Ένα όνειρο, που έγινε               θερου Σχολείου λει-

               Μάλλον δεν μπορώ,                   σκέψη και μια σκέψη                 τουργεί με όρους αυ-
               μπορώ όμως να αλλά-                 που έγινε πράξη.                    τοοργάνωσης, καθώς

               ξω τον εαυτό μου και                Η κοινότητα του Ελεύ-               δεν έχει διοικητικά
               αν έχω την τύχη να βρω              θερου Σχολείου χω-                  συμβούλια και προέ-

               ακόμη έναν να κάνω                  ράει όλα τα παιδιά της              δρους, αλλά όλοι μαζί

               μαζί του μια κοινότητα.             πόλης,  ακόμη  και  τα              συμμετέχουν στις απο-
               Οι κοινότητες ανθρώ-                μη προνομιούχα. Όλα                 φάσεις.

               πων  είναι  αυτές  που              εκείνα  τα  παιδιά  που             Η κοινότητα του Ελεύ-
               μπορούν να κάνουν                   η βία της εποχής τους               θερου Σχολείου είναι                     55

               τη διαφορά, είναι αυ-               στέρησε κάτι από την                οι σκέψεις και τα  λό-
               τές όπου ο άνθρωπος                 παιδικότητά τους.                   για των παιδιών και

               μπορεί να δημιουργή-                Η κοινότητα του Ελεύ-               των εθελοντών που

               σει, να προστατευθεί,               θερου Σχολείου προ-                 συμμετέχουν σ’ αυτό.
               όχι να κρυφτεί, να βρει             σφέρει το αντίδοτο στη              Με  αφορμή  την  προε-

               τον ρόλο που η βία του              βία, αγάπη, αποδοχή,                τοιμασία του άρθρου
               στέρησε, να γίνει απο-              αλληλεγγύη.                         ρωτήσαμε παιδιά και

               δεκτός παρά την όποια               Η κοινότητα του Ελεύ-               εθελοντές «τι σημαίνει
               διαφορετικότητα του.                θερου Σχολείου φι-                  γι’ αυτούς το Ελεύθερο

               Μια κοινότητα μπορεί                λοξενεί, σήμερα, 130                Σχολείο». Στις απαντή-

               να είναι μια τάξη ενός              παιδιά (από Α΄ Δημοτι-              σεις ακούσαμε όμορφα
               σχολείου, όπου ο εκ-                κού μέχρι Γ΄ Λυκείου)               πράματα για την χαρά,

               παιδευτικός         κατάφε-         και 80 εκπαιδευτές και              την αλληλεγγύη, τους
               ρε να πάει κόντρα στο               ανθρώπους που στηρί-                στόχους και μερικά

               εκπαιδευτικό σύστημα                ζουν εθελοντικά τη λει-             άσχημα πράματα για
               τροχοπέδη της ελεύθε-               τουργία του.                        την φτώχεια, την κρί-

               ρης παιδείας, μια κοι-              Η κοινότητα του Ελεύ-               ση, την προσφυγιά και

               νότητα μπορεί να είναι              θερου Σχολείου λει-                 τη μετανάστευση. Αυτό
               μια γειτονιά όπου οι                τουργεί με όρους αυ-                που κρατήσαμε όμως,
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60