Page 32 - mag_88
P. 32

πΑΡουςιΑςή




                    EΛεΝη    ίώΝΑ





               παραγωγές όπερας, τα τελευταία                        μισε  το  χώρο  με  λαχτάρα  να  παρα-

               χρόνια σιωπούν. Στη Θεσσαλονίκη                       κολουθήσει την παράσταση! Τώρα
               αλλά και σε άλλες πόλεις όπου θα                      όμως, ούτε Σεμινάριο...

               μπορούσαν να δημιουργηθούν σκη-                       Η Πολιτεία και οι Δήμοι ωφείλουν
               νές λυρικού θεάτρου, δεν έγινε ποτέ.                  να δώσουν στον κόσμο την ευκαιρία

               Μια λυρική τραγουδίστρια ανεβαίνει                    να μάθουν και να απολαύσουν την
               σιγά-σιγά στη μεγάλη σκηνή. Αποκτά                    όπερα. Γιατί οι πολίτες μικροί και

               εμπειρία σε μικρότερα θέατρα. Εκεί,                   μεγάλοι το χρειάζονται και το δικαι-

               προετοιμάζεται για να σταθεί επάξια                   ούνται.
               στις μεγάλες σκηνές του εξωτερικού.

               Μια ελληνίδα λυρική καλλιτέχνις                       ■ Στην Ελλάδα, υπήρξαν και υπάρ-
               όλη αυτή τη διαδρομή πρέπει να την                    χουν Ελληνίδες τραγουδίστριες του

               κάνει στο εξωτερικό. Δύσκολο.                         Λυρικού Θεάτρου που έκαναν μεγά-
                                                                     λες  καριέρες.  Πως  γίνεται  από  μια

               ■ Είναι η όπερα ένα λαϊκό είδος τέ-                   χώρα, που δεν έχει τέτοια παράδοση,
   32
               χνης;  Πόσο  δημοφιλής  είναι στην                    να βγαίνουν τέτοιες φωνές, τέτοιες
               Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;                           τραγουδίστριες παγκόσμιου βεληνι-

               Ε. Λ. Πώς θα γίνει ένα είδος τέχνης                   κούς;

               «λαϊκό», αν δεν δίνεται καμιά ευκαι-                  Ε. Λ. Η Όπερα, ως είδος δημιουργή-
               ρία να το γνωρίσει ο κόσμος; Δεν το                   θηκε προς μίμιση του αρχαιοελληνι-

               μαθαίνουμε στο σχολείο. Δεν πα-                       κού δράματος. Λέτε να οφείλεται σ’
               ρουσιάζεται στις τηλεοράσεις και στα                  αυτό; Ίσως πάλι να ταιριάζει στο τα-

               ραδιόφωνα. Δεν υπάρχει δημόσια                        μπεραμέντο μας, στην εξωστρέφειά
               καλλιτεχνική παιδεία. Παρόλα αυτά                     μας και στην ανάγκη μας να εκφρα-

               ο κόσμος γεμίζει το θέατρο στις πα-                   στούμε με τη φωνή μας... Δεν ξέρω.

               ραστάσεις όπερας! Στην Όπερα συ-                      Μεγάλες Ελληνίδες λυρικές τραγου-
               νυπάρχουν πολλές μορφές τέχνης!                       δίστριες σημάδεψαν την ιστορία αυ-

               Μουσική, Θέατρο, Χορός, Ζωγραφι-                      τής της τέχνης. Για την Μαρία Κάλλας
               κή... Το κοινό το χρειάζεται! Και όχι                 μας ζηλεύει όλη η υφήλιος.

               μόνο στην λυρική σκηνή! Και όχι
               μόνο στην Αθήνα!  Και στην Κοζά-                      ■ Mίλησέ μας για την εμπειρία σου

               νη όταν ανεβάσαμε στα πλαίσια του                     από το επίσημο Ελληνικό κράτος….

               Μουσικού  Σεμιναρίου την παράστα-                     Ε. Λ. Ο Μεγάλος Απών! Το επίσημο
               ση «Διδώ και Αινείας», ο κόσμος γέ-                   ελληνικό κράτος για τα ζητήματα του
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37