Page 74 - mag_51
P. 74
από τις εκδόσεις
ΡΟΕΣ
Στην αριστοτεχνική Πτώση, –που σαν να έχει ξεπηδήσει
ένα σφιχτοδεμένο «πολιτι- από αστυνομική ταινία της δε-
κό θρίλερ» που εκτυλίσσεται καετίας του ’70– αποτελούν
πίσω από το σιδηρούν παρα- το σκηνικό για το υπαρξιακό
πέτασμα, σε μια συνεδρίαση «νεο-νουάρ» Σμίθυ, με πρω-
της «Πολιτικής Γραμματείας» ταγωνιστή έναν «ειδικό» στην
του Κόμματος, το τρομερό εξαφάνιση πτωμάτων…
παιδί των ελβετικών γραμ-
μάτων εξετάζει με υποδόριο Τέλος, στον Θάνατο της Πυ-
χιούμορ την επίπτωση του τυ- θίας, ο Ντύρρενματτ, με προ-
χαίου στον ρου της Ιστορίας, σοχή στη λεπτομέρεια και με
74 προσφέροντας εν παρόδω την ακρίβεια Ελβετού ωρολο-
μια ανατριχιαστικά εύστοχη γοποιού, επαναφηγείται ιστο-
κριτική του «υπαρκτού σοσι- ρίες από τον Θηβαϊκό Κύκλο,
αλισμού» – αν και, όπως έχει παραλλάσσοντάς τις και σκα-
επισημανθεί, το μη κατονομα- ρώνοντας (δίχως να παρα-
ζόμενο Κρεμλίνο είναι απλώς λείπει τους αγαπημένους του
ΦΡΗΝΤΡΙΧ ο σκηνικός διάκοσμος, μιας υπαρξιακούς και πολιτικούς
ΝΤΥΡΡΕΝΜΑΤΤ και η δράση, οι ίντριγκες, ο στοχασμούς) μια διαβολεμέ-
Η ΠΤΩΣΗ αγώνας για την επικράτηση θα να απολαυστική φάρσα για
μπορούσαν κάλλιστα να τοπο- το είναι και το φαίνεσθαι των
Από τις εκδόσεις Ροές, και στη θετηθούν και στο Πεντάγωνο πραγμάτων και την τυχαιότητα
σειρά «Γερμανόφωνοι συγ- ή σε οποιονδήποτε άλλο κλει- –ή μη– των γεγονότων.
γραφείς», επανακυκλοφορεί στό κύκλο εξουσίας.
σε «ανανεωμένη» Β΄ έκδοση Η συλλογή αυτή αποτελεί μιας
το βιβλίο Η πτώση και άλλες Το Ο Αμπού Χανίφα και ο πρώτης τάξης εισαγωγή στο
ιστορίες του σπουδαίου Φρή- Ανάν μπεν Δαβίδ είναι μια αλ- έργο του μεγάλου Ελβετού
ντριχ Ντύρρενματτ, σε μετά- ληγορία της αραβοϊσραηλινής συγγραφέα και ταυτόχρονα
φραση του Βασίλη Πατέρα. διένεξης, μια ματιά στην κοινή σηματοδοτεί την «επιστροφή»
μοίρα δύο λαών μέσα από τη του Ντύρρενματτ στον κατά-
Ο τόμος απαρτίζεται από τέσ- σουρεαλιστική ιστορία δύο λογο των εκδόσεων Ροές, με
σερα εκτενή διηγήματα, όλα ανθρώπων, ενός Εβραίου και νέες εκδόσεις των –πέντε συ-
πολυεπίπεδα, αν και κοινός ενός Άραβα, στα όσα (επι- νολικά– τίτλων του που είχαν
θεματικός άξονας μπορεί να φανειακά) τους χωρίζουν και κυκλοφορήσει παλαιότερα
θεωρηθεί η δύναμη της σύ- όσα (βαθύτερα) τους ενώ- αλλά ήταν από καιρό εξαντλη-
μπτωσης που, με τον έναν ή νουν. μένοι, καθώς και κυκλοφορίες
τον άλλον τρόπο, κυριαρχεί άλλων έργων του, για πρώτη
στον γκροτέσκο κόσμο του Ο κόσμος του εγκλήματος φορά στα ελληνικά.
Ελβετού συγγραφέα. και η αποπνικτική Νέα Υόρκη