Page 31 - mag_52
P. 31

από τις εκδόσεις
                                                                                         PRINTA








































                    JereMy HolMes                    cHArles BAUDelAire
                       ΚΑΤΑΘΛΙψΗ                      ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΔΟΚΙΜΙΑ                  GUy De MAUPAssANT
               Οι περισσότεροι από μας                                                  ΚΡΑΤΑΙΑ ΩΣ ΘΑΝΑΤΟΣ
               συνήθως νιώθουμε «καλά».            Με το σπινθηροβόλο και              Ένας διάσημος ζωγράφος
               Για κάποιον που έχει κατά-          διεισδυτικό πνεύμα του, ο           στην τελευταία  φάση  της  κα-           31
                                                   Baudelaire επιχειρεί σε μια
               θλιψη, όμως, καμιά από τις          σειρά από κριτικά δοκίμια να        ριέρας και της ζωής του. Η
               απλές βεβαιότητες της κα-           αναλύσει το εικαστικό φαινό-        αγωνία του καλλιτέχνη για το
               θημερινότητας  δεν  μπορεί          μενο της εποχής του. Η ματιά        αύριο. Η μοναξιά του αμετα-
               να θεωρείται δεδομένη.              του δεν είναι και τόσο αμερό-       νόητου εργένη στα γεράμα-
               Πώς μπορούμε να κατανο-             ληπτη, αφού η κριτική, κατά         τα. Ο μακροχρόνιος δεσμός
               ήσουμε αυτή την ανθρώπι-            την άποψή του, δεν μπορεί           του με μια γυναίκα της υψη-
               νη δυστυχία και πώς μπορεί          αλλά και δεν πρέπει να είναι        λής κοινωνίας. Η επιστροφή
               η ψυχοθεραπευτική γνώση             αμερόληπτη – οφείλει να είναι       της χαμένης του νιότης και το
               να συμβάλει στην καλύτε-            μεροληπτική και παθιασμένη.         ξύπνημα όλων του των αισθή-
               ρη αυτογνωσία μας και στη           Οι  θέσεις του Baudelaire σχε-      σεων από την «ανάσταση» του
                                                                                       έρωτα. Η μάχη του ενάντια
               θεραπεία της κατάθλιψης;            τικά με τα αισθητικά ζητήματα       στο Τέλος. Η συντριβή του.
               Ο Jeremy Holmes, από                και τα μεγάλα καλλιτεχνικά          Και μια αριστουργηματική σκι-
               τους πιο σημαντικούς σύγ-           ρεύματα της εποχής του διατη-       αγραφία του χαρακτήρα και
               χρονους      κλινικούς     και      ρούν και σήμερα ακέραιη την         της συμπεριφοράς του κοσμι-
                                                   επικαιρότητά τους, καθώς βρί-
               μελετητές στο χώρο της              σκονται σε διαρκή συνάφεια          κού Παρισιού, που «ζει δίπλα
               ψυχοθεραπείας,         θεωρεί       με διαχρονικές εστίες προβλη-       στα πάντα χωρίς να βλέπει τί-
               σημείο-κλειδί την έννοια            ματισμού κάθε σκεπτόμενου           ποτα», από την καυστική πένα
               της «απώλειας». Στο βιβλίο          ανθρώπου, όπως: ο ρόλος της         του Μωπασσάν
               υπάρχουν αρκετά κλινικά             κριτικής, η σχέση του καλλιτέ-
               παραδείγματα και αναφέ-             χνη με τον καθημερινό βίο, η
               ρονται οι διάφορες ψυχο-            οριοθέτηση μεταξύ τέχνης και
               θεραπευτικές μέθοδοι, ενώ           φιλοσοφίας, οι κίνδυνοι από
               εξετάζεται και η αλληλεπί-          την κυριαρχία των υλικών κρι-
               δραση ζητημάτων όπως η              τηρίων και της τεχνολογικής
               ενοχή, η απόγνωση, ο θυ-            προόδου στη σύγχρονη ζωή
               μός και η επανόρθωση.               κ.λπ.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36