Page 67 - mag_56
P. 67

του Κωστή A. Μακρή                                                    ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟυΣΙΑΣεΙΣ











               προχωρούσε στις σελίδες του βιβλίου,
               τόσο τα δάχτυλά του γινόντουσαν πιο

               νευρικά,  τόσο  το  χάδι  των  δαχτύλων
               του στις σελίδες γινόταν πιο ερευνητι-
               κό, πιο αγωνιώδες, πιο απαιτητικό.

               Κάποια στιγμή σήκωσε  το πρόσωπό

               του, την κοίταξε και της χαμογέλασε.
               Αμέσως μετά, άνοιξε το βιβλίο στη

               μέση, έχοντας σημαδέψει με τον αρι-
               στερό δείκτη τη σελίδα που διάβαζε. Σε

               τρία δευτερόλεπτα ―ίσως και λιγότε-                        ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΛΗΣΗ
               ρο― και μετά από το ξεφύλλισμα πεντ’                       ΕΛΕΝΗ ΛΟΥΒΡΟΥ
               έξι φύλλων, σήκωσε το δεξί του χέρι                        ΑΥΤΙΣΜΟΣ

               με ενωμένους δείκτη και αντίχειρα.                         Οι άγραφοι κανόνες κοινωνικής
               ― Ένα ψίχουλο, είπε.                                       συμπεριφοράς
                                                                          ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 4-12 ΕΤΩΝ
               Εκείνη χαμογέλασε. Μέσα της κάτι χό-                       ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΤΑΚΗΣ                                     67
               ρευε.                                                      Μια από τις βασικότερες δυσκολίες που

               ― Α! Ένα ψίχουλο…, είπε σιγανά, μη                         αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό εί-

               θέλοντας να του δείξει πόσο μεγάλη                         ναι η κατανόηση των κοινωνικών κανό-
                                                                          νων, γεγονός που δυσκολεύει τη λειτουρ-
               ήταν η χαρά της που είχε επιτέλους                         γική επικοινωνία τους με τους άλλους
               συναντηθεί με έναν πραγματικά παθια-                       ανθρώπους. Το βιβλίο αυτό αποτελεί

               σμένο αναγνώστη βιβλίων.                                   έναν οδηγό για τα παιδιά που ανήκουν
               Κοιτάχτηκαν. Χαμογέλασαν.                                  στο ανώτερο αυτιστικό φάσμα, καθώς

               ― Πάσχα έρχεται… Θα μείνεις εδώ;                           και για τους ενήλικες που ασχολούνται με
               είπε εκείνος.                                              αυτά (γονείς, δασκάλους, ειδικούς). Έχει
                                                                          ως θέμα του την εκπαίδευσή τους στους
               ― Ναι… Πάσχα έρχεται. Εδώ… Εσύ;                            κοινωνικούς κανόνες και αποτελείται από

               είπε εκείνη.                                               δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει
               ― Εδώ κι εγώ, της χαμογέλασε. Εδώ…                         εικόνες  και  παραδείγματα  κοινωνικών
               Θέλεις να…;                                                συμπεριφορών που βασίζονται σε αλη-

               Εκείνη κοίταξε έξω. Το σκοτάδι τής φά-                     θινά γεγονότα, απευθύνεται στα παιδιά
                                                                          που ανήκουν στο ανώτερο  φάσμα του
               νηκε λιγότερο σκοτεινό και πήρε μια                        αυτισμού και είναι χωρισμένο σε δύο ηλι-
               βαθιά ανάσα πριν απαντήσει.                                κιακές ομάδες (4?7 και 8–12 ετών). Το

                                                                          δεύτερο μέρος απευθύνεται στους ενήλι-
                                                                          κες και περιλαμβάνει τις επεξηγήσεις των
                                                                          παραδειγμάτων του πρώτου μέρους και
                                                                          κάποιες προτάσεις για την αντιμετώπιση
                                                                          τέτοιων συμπεριφορών.
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72