Page 45 - mag_60
P. 45

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                  http://psyhismos.blogspot.gr/








               ο γονιός πρέπει να απο-             λώντας, ο γονιός πρέπει             να έχει κύρος
               δεχτεί την διαφορετικό-             να αποδεχθεί πλήρως την             Τι σημαίνει αυτό… Το κύ-
               τητα του παιδιού του, αν            προσωπικότητα του παι-              ρος του γονιού δεν σημαί-

               το αγαπάει πραγματικά.              διού. Αγάπη σημαίνει ανά-           νει ότι πρέπει να έχει από-
               Γιατί δεν είναι σίγουρο ότι         μεσα σε άλλα και αποδο-             σταση από το παιδί του ή
               όλοι  οι  γονείς  αγαπούμε          χή.                                 να  επιτείνει  την  εξουσία
               τα παιδιά μας. Αυτό που                                                 του προς το παιδί του.
               σίγουρα κάνουμε είναι ότι           Αποδοχή της                         Το κύρος του γονιού ση-
               λειτουργούμε με βάση το             προσωπικότητας                      μαίνει ότι ο ίδιος σέβε-
               τι μάθαμε από τους δικούς           δεν σημαίνει και                    ται τον εαυτό του και δεν
               μας γονείς. Κάνουμε το              αποδοχή                             κάνει πράξεις που θέτουν

               ίδιο που έκαναν κι αυτοί ή          όλων των πράξεων                    σε κίνδυνο την αξιοπρέ-
               το αντίθετο (εδώ εξαιρού-           Σε αυτό το σημείο πολ-              πεια του στα μάτια του
               νται όσοι αποφάσισαν να             λοί γονείς μπερδεύονται.            εφήβου.  Τέτοιες  για  πα-
               σπάσουν μία δυσλειτουρ-             Όμως πολύ ξεκάθαρα                  ράδειγμα μπορεί να είναι
               γική αλυσίδα κάνοντας               αποδοχή της προσωπικό-              πράξεις  παρακολούθησης
               ψυχοθεραπεία).                      τητας του παιδιού δεν ση-           των εφήβων, αλλά και θέ-
                                                   μαίνει και αποδοχή όλων             ματα που έχουν να κάνουν
               Αποδοχή                             των πράξεων που κάνει.              με άλλες συμπεριφορές                    45
               της ετερότητας                      Αν κάνει πράγματα που               του γονιού, συμπεριφορές

               Μέχρι τώρα λίγο πολύ τα             δεν είναι ωφέλιμα για τον           που αποτρέπουν τον έφη-
               παιδιά ήταν του χεριού              εαυτό του ή θέτει σε κίν-           βο να ζητήσει βοήθεια αν
               μας. Αυτό είναι και το              δυνο άλλους, τότε είναι             την χρειάζεται, ή να νοι-
               δράμα αλλά ταυτόχρονα               φυσικό να μην γίνονται              ώσει ότι μπορεί να στηρι-
               και το δώρο της παιδικής            αποδεκτά από τους γονείς.           χθεί στον γονιό του.
               ηλικίας. Δράμα αν το οι-            Οι περισσότεροι έφηβοι

               κογενειακό περιβάλλον εί-           από τα 11-12 αρχίζουν               Ο έφηβος μάς χρειά-
               ναι δυσλειτουργικό για το           να μιλούν άσχημα δοκι-              ζεται ακόμη
               παιδί και δώρο αν το παιδί          μάζοντας και τα όρια των            Καθώς αυξάνονται οι
               μεγαλώνει σε ένα περι-              γονιών. Πρέπει να γίνει             ικανότητες των παιδιών
               βάλλον καλό για την ανά-            σαφές ότι αν κάποιος έχει           καθώς μεγαλώνουν, τα
               πτυξη του και βιώνει αυτό           νεύρα δεν έχει δικαίωμα             εμπιστευόμαστε όλο και
               που όλοι χάνουμε αργότε-            να είναι επιθετικός. Έτσι,          περισσότερο και αυτό

               ρα, την ανεμελιά.                   αποδεχόμαστε την προ-               είναι  πολύ  όμορφο  και
               Μεγαλώνοντας το παιδί               σωπικότητα αλλά όχι και             χρήσιμο και για την αυτο-
               και καθώς βρίσκεται στην            κάποιες πράξεις που εκ-             νόμησή τους. Ωστόσο, τα
               εφηβεία,  όπως  είπαμε  δι-         φράζουν μη σεβασμό                  παιδιά  ακόμη  μας  χρειά-
               αμορφώνει         ταυτότητα.        προς τον εαυτό του ή προς           ζονται κι όχι μόνο για να
               Σμιλεύεται όλο και περισ-           το περιβάλλον του.                  τα στηρίζουμε οικονομικά.
               σότερο η ταυτότητά του.                                                 Χρειάζονται την παρουσία
               Ιδανικά λοιπόν πάντα μι-            O γονιός πρέπει                     μας  (η οποία μπορεί να εί-
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50