Page 83 - mag_61
P. 83

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου










               και της φύσης. Το τοπίο             ζευγάρια σβήνουν και η              τυπα κινηματογραφικά

               της ερήμου-αγαπημένης               επιστροφή στην πραγ-                ρέκβιεμ για μια ταινία
               του  σκηνοθέτη-  είναι              ματικότητα θα κάνει το              που μπορεί να είναι η
               αυτός ο βαθμός μηδέν                νεαρό να αποφασίσει να              ιστορία του σύγχρονου

               της καταναλωτικής κοι-              επιστρέψει το αεροπλά-              Ίκαρου  που  ξεφεύγει
               νωνίας, εκεί βασιλεύουν             νο. Από εκείνη τη στιγμή,           από το λαβύρινθο της
               η αγνότητα και το άγονο             το τέλος της ιστορίας των           πόλης,  της  μεταφοράς
               άπειρο. Και είναι εκεί,             δύο νέων είναι πολύ κο-             ενός αδύνατου έρωτα, η
               στην καρδιά της ερήμου,             ντά και αναπόφευκτα, θα             ίσως ακόμα μια έκκληση

               κοντά σε μια αποξηρα-               αγγίξει την τραγωδία. Οι            για εξέγερση και επανα-
               μένη  όπως  διαβάζουμε              τελικές σκηνές Αποκά-               προσδιορισμό ξεκινώ-
               προϊστορική  λίμνη,  που            λυψης, όπου η Ντάρια                ντας από το μηδέν, μια

               λαμβάνει χώρα και η πιο             φαντασιώνεται το υπερ-              παλιγγενεσία  μετά  από
               διάσημη σκηνή της ταινί-            μοντέρνο κτίριο της εται-           μια βιβλική καταστροφή
               ας, το " love in": την ώρα          ρείας της, χτισμένο μες             του άδειου από νοήματα
               που ο Μαρκ και η Ντά-               την  έρημο,  μαζί  με  όλα          καταναλωτικού κόσμου.
               ρια κάνουν έρωτα, σαν               τα  καταναλωτικά  σύμ-              Ένα      παραγνωρισμένο

               μέσα σε όνειρο, ξεπρο-              βολα να τινάζεται- ξανά             μάλλον φιλμ, που αξίζει                  83
               βάλλουν άλλα ζευγάρια               και ξανά -στον αέρα,                οπωσδήποτε μια προσε-
               ελεύθερα  σε  ερωτικές              είναι     πλημμυρισμένες            κτικότερη ματιά, το Ζα-

               περιπτύξεις,  κάτω  από             από την ονειρική μουσι-             μπρίσκι Πόιντ είναι μια
               την παραισθητική μουσι-             κή των Πινκ Φλόιντ, γε-             ταινία  ταυτόχρονα  βίαιη
               κή του ταλαντούχου Τζέ-             μάτες απαισιοδοξία για              και θλιμμένη, που χάνε-
               ρι Γκαρσία- που τη συ-              το μέλλον του κόσμου.               ται μέσα στο φαντασιακό
               νέθεσε ειδικά για αυτή              Μία από πιο εμβλημα-                με σκηνές οπτικής και

               τη σκηνή-, σώματα που               τικές σκηνές του έργου,             ψυχεδελικής ποίησης.
               σκεπάζονται και αναμει-             ένα από τα πιο πρωτό-               (Δείτε εδώ)
               γνύονται με την άμμο,

               μοιάζουν να γεννιούνται
               και να χάνονται μέσα σε
               αυτή.

               Η Κοιλάδα του Θανά-
               του γίνεται ο χώρος της
               επιστροφής  στις  ρίζες
               των σύγχρονων Αδάμ

               και Eύας. Είναι όμως
               ταυτόχρονα  και  αυτός
               του ονείρου και της ου-
               τοπίας:  τα  φανταστικά
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88