Page 81 - mag_61
P. 81

ClassY movies                           της Λίλλυς Παπασπυροπούλου











               Σβήνουν τα φώτα, σταματάνε οι συζητήσεις και το «άσπρο πανί» ζωντανεύει,

               γεμίζει από πρόσωπα, αποκτά ζωή. Οι εικόνες εναλλάσσονται και δημιουργούν
               μια ιστορία. Η μαγεία του κινηματογράφου είναι βέβαιο ότι δεν αντικαθίσταται
               με καμία συσκευή τηλεόρασης, οθόνη υπολογιστή, smartphone ή tablet.

               Αυτή η συνωμοσία της σιωπής σ’ένα χώρο κάποιων τετραγωνικών παραμένει

               αναλλοίωτη στο πέρασμα των χρόνων. Βέβαια, δεν είναι όλες οι ταινίες ίδιες.
               Κατηγοριοποιούνται από τη φύση τους και παρακολουθούνται από συγκεκριμένο
               κοινό η κάθε μια τους. Αρκετές προβάλλονται και μετά μένουν μόνο σαν

               αναφορά. Υπάρχουν όμως και ταινίες που προβάλλονται και ξαναπροβάλλονται

               διαχρονικά είτε σε αίθουσες είτε σε λέσχες. Αυτές οι ταινίες έχουν πάντα κάτι
               να δώσουν ακόμη και σε όσους τις έχουν δει πολλές φορές.
               Για αυτές τις ταινίες στο περιοδικό της παρέας δημιουργήσαμε μια νέα στήλη τη

               Classy Movies και σε κάθε τεύχος θα παρουσιάζουμε και από μια.

               Την επιμέλεια της στήλης Classy Movies θα επιμελείται και θα παρουσιάζει η
               φίλη μας Λίλλυ Παπασπυροπούλου! Ξεκινάμε με την ταινία “Ζαμπρίσκι Πόιντ”,
               (Zabriskie Point 1970), του Μικελάντζελο Αντονιόνι με τους Μαρκ Φρεσέτ                                           81

               και Ντάρια Χάλπριν


               Στα ταραγμένα τέλη του              αυτοκίνητο  μιας  νεαρής            εται στις Κάννες για το

               '60 στο Λος Άντζελες,               υπαλλήλου κατασκευα-                ρόουντ μούβι του, τον
               ένας αστυνομικός σκο-               στικής εταιρείας που πε-            Ξένοιαστο Καβαλάρη. Ο
               τώνει στη διάρκεια της              ριπλανάται " για να βρει            σκηνοθέτης έχει ήδη δο-
               διαδήλωσης  ένα μαύρο               τον εαυτό της”, προσγει-            ξαστεί στη διεθνή σκηνή

               φοιτητή, και με τη σειρά            ώνει το αεροσκάφος και              με το Μπλόου απ, ωστό-
               του πέφτει από τις σφαί-            γνωρίζεται μαζί της.                σο δεν θα έχει την ίδια
               ρες κάποιου μέσα στο                Μετά       το     "Swinging         αποδοχή κυρίως στην
               πλήθος.  Ένας νεαρός                London" και το “Blow                Αμερική με το έργο αυτό,

               που έτυχε να κρατάει                Up”, ο Αντονιόνι στρέφει            όπου ξεσήκωσε άγριες
               ένα  όπλο, φοβούμενος               το  βλέμμα  του  και  την           πολεμικές.
               ότι θα κατηγορηθεί για το           κάμερά του στην Αμερι-              Το άνοιγμα στο πρώτο
               φονικό του αστυνομικού              κή. Είμαστε στα 1969 και            μέρος της ταινίας, γί-

               τρέπεται σε φυγή. Κλέ-              η δυσφορία που κυρι-                νεται με μια φοιτητική
               βει ένα μικρό τουριστικό            αρχεί στο δυτικό κόσμο              διαδήλωση,  συχνό  φαι-
               αεροπλάνο και κατευ-                διαποτίζει και αυτόν του            νόμενο των χρόνων του
               θύνεται προς την έρημο,             κινηματογράφου:            την      τέλους  της  δεκαετίας,

               την Κοιλάδα του θανά-               ίδια χρονιά είναι που ο             νεανική αμφισβήτηση,
               του. Εκεί εντοπίζει το              Ντένις Χόπερ βραβεύ-                ρατσισμός, βία, ένστολη
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86