Page 44 - mag_61
P. 44

πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο


                           ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ
                     Μια δεύτερη οικογένεια

                             για τους γονείς


               των γονέων που παρακολουθούν τις                      όταν βρεθήκαμε ως αποσπασμένοι εκ-
               μηνιαίες συναντήσεις, συνεχώς ανανε-                  παιδευτικοί. Όμως το διακύβευμα της

               ώνεται, δίνοντας μια ξεχωριστή δυνα-                  Σχολής Γονέων του ΑτΠ είναι τελείως
               μική στη λειτουργία της, με έμπρακτα                  διαφορετικό σε φιλοσοφία, ποιότητα

               αποτέλεσμα στη σχολική ζωή και κυ-                    και μέγεθος.
               ρίως στην επικοινωνία και συνεργασία

               παιδιού, γονέα και σχολείου.                          Ποια πιστεύετε πως είναι τα χαρα-
                                                                     κτηριστικά ενός καλού συντονι-
               Πότε και πώς αποφασίσατε να γίνε-                     στή-εμψυχωτή στις Σχολές Γονέων;

               τε Συντονιστής στο Άσυλο του Παι-                     Ποιες δυσκολίες έχει να αντιμετω-
               διού;                                                 πίσει, πού βρίσκεται η πρόκληση;

               Ο ρόλος του Συντονιστή της Σχολής                     Δεν υπάρχουν συνταγές που προσδιο-
               Γονέων ήρθε ως επακόλουθο της πρό-                    ρίζουν τα χαρακτηριστικά ενός καλού
               τασης μας, για τη λειτουργία της Σχο-                 συντονιστή-εμψυχωτή στις Σχολές

               λής Γονέων, προς το Σύλλογο Γονέων                    Γονέων. Μάλλον θα παρέθετα μια-

   44          και Κηδεμόνων του ΑτΠ. Χρονικά, αυτό                  δύο αρχές, οι οποίες λειτουργούν ως
               έγινε λίγους μήνες μετά την πρώτη εγ-                 πυξίδα στην πορεία κάθε έργου. Η
               γραφή  των  παιδιών  μας,  στο  Άσυλο                 πρώτη αρχή είναι Το Μέγα Χρέος να

               του Παιδιού, τον Νοέμβριο του 2008.                   δούμε τον κόσμο, μέσα από τα μάτια
               Ένα μήνα μετά, βρέθηκαν οι πρώτοι ει-                 ενός παιδιού. Ένα Χρέος που ξεπερνά

               σηγητές, δόθηκε η έγκριση από το ΔΣ                   την «καζαντζάκεια» εκδοχή και διαχέ-
               του Ασύλου του Παιδιού και την 21η                    εται από Πάθος, στα όρια του έρωτα,
               Ιανουαρίου 2009, πραγματοποιήθηκε                     για συνάντηση και ανταλλαγή ιδεών,

               η πρώτη ομιλία με θέμα το «Σχολικό                    αισθήσεων και βιωμάτων, κατά την
               Εκφοβισμό», θέμα αρκετά πρώιμο για                    προσφιλή έκφραση του δικού μας

               την εποχή του, για να ακολουθήσουν                    Θεσσαλονικιού Κωστή Μοσκώφ. Εάν
               άλλες 55 ομιλίες. Επρόκειτο για πιλο-                 δεν υπάρχει Πάθος,  δεν υπάρχει δη-

               τική εφαρμογή ενός εγχειρήματος, το                   μιουργία στη ζωή. Τέλος, απαραίτη-
               οποίο εξελίχτηκε σε έναν από τους μα-                 το και αναγκαίο είναι αυτό που απο-

               κροβιότερους θεσμούς του Συλλόγου                     καλούν  οι  Bρετανοί, Know  How,  τη
               μας και ένα ξεχωριστό θεσμό της πό-                   σιγουριά του χεριού και μυαλού να
               λης μας, που ξεκίνησε από γονείς και                  μπορείς να φανταστείς ολοκληρωμέ-

               απευθύνεται κυρίως σε γονείς. Πρωτό-                  νο το έργο της δημιουργίας σου και
               λεια αυτού του διακυβεύματος υπάρ-                    να βρίσκεσαι σε μια συνεχή ανηφορι-

               χουν στο Ελληνικό Σχολείο Τρίπολης                    κή πορεία. Στην περίπτωση της Σχο-
               στην Λιβύη, τα σχολικά έτη 2003-2004,                 λής Γονέων του ΑτΠ, οι δημιουργοί
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49