Page 42 - mag_61
P. 42

πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο


                           ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ
                     Μια δεύτερη οικογένεια
                             για τους γονείς



               Αυτός θα υποστηρίξει και θα νοιαστεί                  γονέων ξεκίνησε τη λειτουργία του

               για τη σωματική και έπειτα την ψυχι-                  ο θεσμός των «Σχολών Γονέων» και
               κή και συναισθηματική υγεία του παι-                  στην Ελλάδα, το 1962, από την ψυ-
               διού. Αυτός θα μείνει άυπνος, κου-                    χολόγο  Μαρία Χουρδάκη. Από  τότε

               ρασμένος, νηστικός, αργοπορημένος                     έχουν δημιουργηθεί Σχολές Γονέων

               για να φροντίσει να μη λείψει τίποτα                  και πολυάριθμες ομάδες με  έδρα

               στο παιδί του. Αυτός θα πρέπει, με-                   κυρίως σχολεία, δημόσια και ιδιωτι-
               γαλώνοντας το παιδί και μπαίνοντας                    κά, που δρουν σε συνεργασία και με
               στη σχολική πραγματικότητα να το                      άλλους φορείς (Δήμους, συλλόγους,

               στηρίξει ώστε να ανταπεξέλθει στις                    κ.ά.),  με διαφορετικό, κατά περίστα-
               απαιτήσεις αλλά και να απολαύσει τις                  ση, πλαίσιο. Ο σκοπός όλων είναι α)

               εμπειρίες της μαθητικής ζωής. Όσο                     η  ενημέρωση  και  στήριξη  της  οικο-
               φυσικό είναι, λοιπόν, για κάποιον να                  γένειας, ως το πιο σταθερό πλαίσιο

               δημιουργήσει οικογένεια, τόσο προ-                    αναφοράς και ασφάλειας για το παιδί
               κλητικό γίνεται στη συνέχεια.                         που μεγαλώνει και β) η προστασία

   42          Κανένας γονιός δεν γεννιέται προετοι-                 της ψυχικής υγείας των μελών της οι-
               μασμένος για αυτή τη δια βίου δοκιμα-                 κογένειας.
               σία, γιαυτό και σε κρίσιμες περιόδους                 Οι Σχολές Γονέων έχουν έναν σαφή

               της ανάπτυξης και κοινωνικοποίησης                    προσδιορισμό, της πρόληψης. Γιαυτό
               του παιδιού (είσοδος στο σχολείο,                     και οι δράσεις τους αφορούν την ενη-

               εφηβεία, έναρξη  σεξουαλικής  ζωής,                   μέρωση των γονέων (αλλά και άλλων
               κλπ) αναζητούν βοήθεια για να τα βγά-                 ομάδων, όπως μελλοντικούς γονείς,
               λουν πέρα στην καθημερινή διαχείρι-                   εκπαιδευτικούς, γονείς παιδιών με

               ση των ενδοοικογενειακών εντάσεων.                    αναπηρίες, ευάλωτες κοινωνικά ομά-
               Σε μια εποχή που κυριαρχεί  η ταχύ-                   δες) πάνω σε  θέματα οικογενειακής

               τητα μετάδοσης και ακύρωσης υπερ-                     ψυχολογίας (μέσα από σύγχρονες
               βολικού ποσοστού πληροφοριών, η                       έρευνες, μελέτες, βιβλιογραφία και

               έντονη εναλλαγή εικόνων, συνθηκών                     ανακοινώσεις) και τη διαμόρφωση-
               εργασίας, συναισθηματικών μεταβο-                     διαφοροποίηση της συμπεριφοράς

               λών και η οικονομική ανασφάλεια,                      τους όσο εξελίσσονται και διαφο-
               είναι λογικό οι γονείς να μη βρίσκουν                 ροποιούνται και  οι σχέσεις γονέων-
               πάντα την κατάλληλη πηγή βοήθειας                     παιδιών μέσα στην οικογένεια. Κάθε

               για το πρόβλημά τους και να αισθάνο-                  ομάδα έχει συντάξει τον δικό της ετή-
               νται ανυπεράσπιστοι.                                  σιο προγραμματισμό συναντήσεων

               Στο πλαίσιο, αυτό, στήριξης και ενί-                  που περιλαμβάνει συναντήσεις γονέ-
               σχυσης του δύσκολου ρόλου των                         ων (σε μικρές ομάδες που δημιουρ-
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47