Page 43 - mag_61
P. 43

της Κατερίνας Τζαβάρα




















               γούνται και ανάλογα με το ηλικιακό                    έργο και τη θετική επιρροή που μπο-
               group των παιδιών) και συζήτηση με                    ρεί να έχει  μια δραστήρια Σχολή Γο-

               ομιλητές από το χώρο της εκπαίδευ-                    νέων στην τοπική κοινωνία.
               σης, της ψυχολογίας, της ιατρικής,
               κλπ., εκδηλώσεις, ημερίδες, σεμινά-                   Πείτε μας λίγα λόγια για τη ση-

               ρια με θεματική που προκύπτει από                     μερινή κατάσταση σχετικά με τις
               τις ανάγκες της ομάδας με τον ειδικό                  Σχολές Γονέων στην Ελλάδα. Έρ-
               συντονιστή-υπεύθυνο της Σχολής Γο-                    χονται εύκολα οι γονείς σε εσάς;

               νέων.                                                 Υπάρχει σημαντική επιμορφωτική
               Μέσα από αυτές τις συναντήσεις οι γο-                 και κοινωνική δραστηριότητα που

               νείς σταδιακά απελευθερώνονται από                    να δίνει έμπρακτα αποτελέσματα;
               το άγχος και το φόβο της «ταμπέλας»,                  Οι Σχολές Γονέων είναι πια θεσμός
               μαθαίνουν να λειτουργούν υποστηρι-                    στην ελληνική πραγματικότητα. Πολ-                         43

               κτικά στην ομάδα, ενδυναμώνουν το                     λοί φορείς αναλαμβάνουν δράση να
               γνωστικό τους πεδίο, εμπλουτίζουν                     προσφέρουν ενημέρωση και πληρο-

               τις κοινωνικές εμπειρίες τους με κίνη-                φόρηση σε θέματα που αφορούν τη
               τρο τη βελτίωση των διαπροσωπικών                     φροντίδα, την αγωγή, την εκπαίδευση
               τους σχέσεων στην οικογένεια, λαμ-                    και την παιδεία των παιδιών, αλλά και

               βάνουν σημαντική ανατροφοδότηση                       θέματα που εστιάζουν στη συμβου-
               για να διαφοροποιήσουν τη στάση                       λευτική, την επικοινωνία και τις σχέ-
               τους, χαλαρώνουν από την πίεση της                    σεις  του ζευγαριού. Η προσέλευση

               καθημερινότητας και αλληλεπιδρούν                     σε αυτές τις συναντήσεις είναι συνάρ-
               δημιουργικά αναπτύσσοντας επικοι-                     τηση των θεμάτων που απασχολούν
               νωνιακές δεξιότητες, χρήσιμες και για                 τους γονείς. Θέματα επίκαιρα αλλά και

               τον γονεϊκό τους ρόλο.                                διαχρονικά πολλές φορές αποτελούν
                                                                     πόλο έλξης των γονέων που αναζη-

               Ο  Αργύρης Ήργης*,  συντονιστής                       τούν νέα πληροφόρηση και γνώση,
               μίας εκ των πιο πετυχημένων Σχολών                    αλλά δεν λείπει και το ενδιαφέρον για
               Γονέων στην Ελλάδα  και Πρόεδρος                      μια συνεχή ροή ενημέρωσης σε θέμα-

               του Συλλόγου Γονέων  και Κηδεμόνων                    τα γονεϊκού ρόλου.  Η εμπειρία μας,
               του Ασύλου του Παιδιού, το διάστημα                   μετά από 10 χρόνια συνεχούς και αδι-

               2012-2016, με έδρα τη Θεσσαλονίκη,                    άλειπτης λειτουργίας της Σχολής Γο-
               μας μιλάει για αυτό το πολυεπίπεδο                    νέων του ΑτΠ, δείχνει ότι το δυναμικό
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48