Page 32 - mag_63
P. 32

ΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΗΣΟΥμε…











               ασφαλής και φαίνεται πως αυτή η                       καθώς η άσκησή της περνάει από

               έλλειψη ασφάλειας ήταν ένα καλό                       τον έναν, τον βασιλιά και την αρι-
               συστατικό για την εξέλιξη της σκέ-                    στοκρατία του αίματος, στους λί-

               ψης, γιατί σε κάνει επινοητικό.                       γους που κατέχουν τον πλούτο και

                                                                     αργότερα, τον 5ο αι. π.Χ, στους
               Θα λέγαμε λοιπόν ότι η γέννηση                        πολλούς, στην πόλη – κράτος της
               της φιλοσοφίας συνδέεται πρώτα                        αρχαίας Αθήνας. Ο πολιτικός αντα-
               με το εμπόριο και την εξάπλωση                        γωνισμός,  που  εντείνεται,  απαιτεί

               και την επαφή των Ελλήνων της πε-                     λογική δομή  σκέψης και πειστικά

               ριφέρειας με άλλους πολιτισμούς.
               Γιατί όταν έχεις εμπορικές σχέ-                       επιχειρήματα. Ας σημειωθεί, επι-
               σεις με άλλους λαούς δεν μεταφέ-                      πλέον, ότι μέχρι τότε, δηλαδή τον

               ρεις μόνο προϊόντα. Μεταφέρεις                        7ο και 6ο αι. π.Χ, δεν έχουμε ούτε

               και ιδέες και θεωρίες και απόψεις                     έναν διάσημο Αθηναίο, ενώ έχου-
               που τις επεξεργάζεσαι και επομέ-                      με πολλούς γεωγράφους, ιστορι-
   32          νως ανοίγει ο ορίζοντάς σου. Ακο-                     κούς ποιητές και φιλοσόφους από

               λούθως συνδέεται με την αλλαγή                        την περιφέρεια και τις αποικίες του
               στην δομή της πολιτικής εξουσίας                      ελληνισμού.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37