Page 32 - mag_63
P. 32
ΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΗΣΟΥμε…
ασφαλής και φαίνεται πως αυτή η καθώς η άσκησή της περνάει από
έλλειψη ασφάλειας ήταν ένα καλό τον έναν, τον βασιλιά και την αρι-
συστατικό για την εξέλιξη της σκέ- στοκρατία του αίματος, στους λί-
ψης, γιατί σε κάνει επινοητικό. γους που κατέχουν τον πλούτο και
αργότερα, τον 5ο αι. π.Χ, στους
Θα λέγαμε λοιπόν ότι η γέννηση πολλούς, στην πόλη – κράτος της
της φιλοσοφίας συνδέεται πρώτα αρχαίας Αθήνας. Ο πολιτικός αντα-
με το εμπόριο και την εξάπλωση γωνισμός, που εντείνεται, απαιτεί
και την επαφή των Ελλήνων της πε- λογική δομή σκέψης και πειστικά
ριφέρειας με άλλους πολιτισμούς.
Γιατί όταν έχεις εμπορικές σχέ- επιχειρήματα. Ας σημειωθεί, επι-
σεις με άλλους λαούς δεν μεταφέ- πλέον, ότι μέχρι τότε, δηλαδή τον
ρεις μόνο προϊόντα. Μεταφέρεις 7ο και 6ο αι. π.Χ, δεν έχουμε ούτε
και ιδέες και θεωρίες και απόψεις έναν διάσημο Αθηναίο, ενώ έχου-
που τις επεξεργάζεσαι και επομέ- με πολλούς γεωγράφους, ιστορι-
32 νως ανοίγει ο ορίζοντάς σου. Ακο- κούς ποιητές και φιλοσόφους από
λούθως συνδέεται με την αλλαγή την περιφέρεια και τις αποικίες του
στην δομή της πολιτικής εξουσίας ελληνισμού.