Page 89 - mag_68
P. 89
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
ΧιροσιμΆ
ΆγΆπη μου*
(Hirosηima mon amour)
1959
του Αλέν Ρενέ
με τους Εμανουέλ Ριβά, Έϊτζι Οκάντα
Μια Γαλλίδα ηθοποιός Ιάπωνα με κείνη του γάλου μήκους ταινία του 89
φτάνει το 1957, 12 χρό- Γερμανού. Αυτή η οδυ- Ρενέ δεν είναι η μόνη
νια μετά την καταστροφή νηρή εμπειρία θα την όπου ο σκηνοθέτης
της Χιροσίμα στην πόλη οδηγήσει στην αποδοχή απαρνείται την παντοδυ-
για να γυρίσει μια τανία της απώλειας αλλά και ναμία του Δημιουργού
πάνω στην ειρήνη. Η στη λήθη. Σπάνια η λο- που επέβαλε η Νουβέλ
ερωτική περιπέτεια που γοτεχνία και το σινεμά Βαγκ και εμπιστευεται
θα έχει με έναν Ιάπωνα συνδέθηκαν τόσο στε- τη συγγραφή του σενα-
θα την φέρει σε επαφή νά όσο σε αυτό το φιλμ, ρίου σε μεγάλους λογο-
με το τραυματικό παρελ- όπου ο σκηνοθέτης χτί- τέχνες. Ακολουθούν συ-
θόν της. Μέσα από τις ζει το έργο του μαζί με νεργασίες με του Αλέν
συζητήσεις που θα έχει τη σπουδαία Μαργκερίτ Ρομπ Γκριγιέ και του
μαζί του θα ανασυσταθεί Ντιράς: ο ίδιος όταν πη- Ζαν Καιρόλ (“Πέρσι στο
στη μνήμη της ο έρω- γαίνει στη Χιροσίμα αλ- Μαρίενμπαντ”, “Μιριέλ ή
τάς της με ένα Γερμανό ληλογραφεί τακτικότατα ο καιρός μιας επιστρο-
στρατιώτη που σκοτώ- μαζί της, της στέλνει δε- φής”). Με την εμφάνισή
θηκε στην απελευθέρω- κάδες φωτογραφίες της της η ταινία εντυπωσι-
ση. Η πόλη της, η Νεβέρ πόλης και ακούει ηχο- άζει αμέσως με τη νε-
συγχέεται στο μυαλό της γραφημένη τη φωνή της ωτερικότητά της, με την
με τη Χιροσίμα, όπως να του αφηγείται το σε- πολιτική, ηθική και αι-
και η σχέση της με τον νάριο. Αυτή η πρώτη με- σθητική της τόλμη. Η
* Δείτε την ταινία