Page 124 - mag_71
P. 124
ClassY movies
Η ΔιπλΗ
ζωΗ
τΗσ Βερονικα*
(La doubLe vie de veronique)
για να σκουπίσει το μέ- με ένα μαγικό τρόπο,
τωπό του ανεβαίνοντας ενώ είναι ορατά σε κά-
το όρος του μαρτυρίου, νουν να τα ξεχνάς- κρα-
αποτυπώνοντας επά- τούν την κούκλα από το
νω σε αυτό τη μορφή λαιμό. Η Γαλλίδα σωσί-
του (πάλι η διπλή όψη). ας της Πολωνής, ακο-
Το θέμα της μουσικής λουθώντας κάποια μυ-
και του θεάματος της στηριώδη παρόρμηση
μαριονέτας: Δύο σημα- -ο θεατής ξέρει ήδη το
ντικότατες συνεργασί- λόγο-, εγκαταλείπει το
ες του Κισλόφσκι για τη τραγούδι και αρχίζει μια
δημιουργία της ταινίας: όμορφη ιστορία αγάπης
Η πρώτη με το συνθέτη με ένα μαριονετίστα και
Ζμπίγκνιεφ Πράισνερ συγγραφέα παιδικών βι-
(ο ίδιος της Τριλογίας), βλίων, το Φάμπρι (faber,
που μάλιστα παίρνει το λατινικά, κατασκευα-
124 φανταστικό όνομα ενός στής). Σε αυτη την ταινία
Ολλανδού συνθέτη του που αρνείται να δώσει
18ου αιώνα στο φιλμ. εξηγήσεις, η επέμβαση
Το μουσικό θέμα επα- της μαριονέτας έχει μια
ναλαμβάνεται με διαφο- ισχυρή επεξηγηματική
ρετικούς τρόπους στα δύναμη: η κούκλα είναι
δύο μέρη του έργου, το το διπλό των προσώπων
πρώτο στην Πολωνία που έχουν κι αυτά εναν
και το δεύτερο στη Γαλ- διπλό. Η σκηνή του παι-
λία και για διαφορετι- ξίματος των μαριονετών
κούς λόγους. Η δεύτερη που κλείνει το δεύτερο
συνεργασία ήταν με τον μέρος, όπως και η σκηνή
Αμερικανό μαριονετίστα της συναυλίας που κλεί-
Μπρους Σουόρτς, δια- νει το πρώτο, μπορεί κα-
κριτικό αλλά και διάση- νείς να πει ότι είναι και οι
μο για τη λεπτότητα των δύο πιο “συγκεκριμένες”
χεριών των δημιουρ- ενός έργου, που έτσι κι
γημάτων του. Τα χέρια αλλιώς εξατμίζεται μέσα
κατευθύνονται από τις σε μια αύρα ονειρικού
βέργες, ενώ τα χέρια και ανείπωτου. Ενώ οι
του μαριονετίστα -που σκηνές της μαριονέτας