Page 124 - mag_71
P. 124

ClassY    movies


                               Η ΔιπλΗ
                                   ζωΗ

                          τΗσ Βερονικα*
                            (La doubLe vie de veronique)

               για να σκουπίσει το μέ-             με ένα μαγικό τρόπο,
               τωπό του ανεβαίνοντας               ενώ είναι ορατά σε κά-

               το όρος του μαρτυρίου,              νουν να τα ξεχνάς- κρα-
               αποτυπώνοντας            επά-       τούν την κούκλα από το
               νω σε αυτό τη μορφή                 λαιμό. Η Γαλλίδα σωσί-

               του (πάλι η διπλή όψη).             ας της Πολωνής, ακο-
               Το θέμα της μουσικής                λουθώντας κάποια μυ-

               και του θεάματος της                στηριώδη παρόρμηση
               μαριονέτας: Δύο σημα-               -ο θεατής ξέρει ήδη το
               ντικότατες συνεργασί-               λόγο-, εγκαταλείπει το

               ες του Κισλόφσκι για τη             τραγούδι και αρχίζει μια
               δημιουργία της ταινίας:             όμορφη ιστορία αγάπης
               Η πρώτη με το συνθέτη               με ένα μαριονετίστα και

               Ζμπίγκνιεφ         Πράισνερ         συγγραφέα παιδικών βι-
               (ο ίδιος της Τριλογίας),            βλίων,  το Φάμπρι (faber,
               που  μάλιστα  παίρνει το            λατινικά,       κατασκευα-
   124         φανταστικό όνομα ενός               στής). Σε αυτη την ταινία

               Ολλανδού συνθέτη του                που αρνείται να δώσει

               18ου αιώνα στο φιλμ.                εξηγήσεις, η επέμβαση
               Το μουσικό θέμα επα-                της  μαριονέτας έχει μια
               ναλαμβάνεται με διαφο-              ισχυρή επεξηγηματική

               ρετικούς τρόπους στα                δύναμη: η κούκλα είναι
               δύο μέρη του έργου, το              το διπλό των προσώπων

               πρώτο στην Πολωνία                  που έχουν κι αυτά εναν
               και το δεύτερο στη Γαλ-             διπλό. Η σκηνή του παι-
               λία και για διαφορετι-              ξίματος των μαριονετών

               κούς λόγους. Η δεύτερη              που κλείνει το δεύτερο
               συνεργασία ήταν με τον              μέρος, όπως και η σκηνή
               Αμερικανό μαριονετίστα              της συναυλίας που κλεί-

               Μπρους Σουόρτς, δια-                νει το πρώτο, μπορεί κα-
               κριτικό αλλά και διάση-             νείς να πει ότι είναι και οι
               μο για τη λεπτότητα των             δύο πιο “συγκεκριμένες”

               χεριών των δημιουρ-                 ενός έργου, που έτσι κι
               γημάτων του. Τα χέρια               αλλιώς εξατμίζεται μέσα

               κατευθύνονται από τις               σε  μια  αύρα  ονειρικού
               βέργες, ενώ τα χέρια                και ανείπωτου. Ενώ οι
               του μαριονετίστα -που               σκηνές της μαριονέτας
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129