Page 107 - mag_75
P. 107

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου











               από αγωνία, ενοχή και παράδοση. Εκεί                  το πιο προσωπικό και αυτοβιογραφικό
               θα παρελάσουν όλοι, οι γονείς, οι φί-                 φιλμ του  Φελλίνι, είναι η  παρακατα-

               λοι, οι ερωμένες, οι συνεργάτες, σαν                  θήκη του, ένα σεντούκι αναμνήσεων
               τις μαριονέτες που κινούνται από το                   σε άσπρο- μαύρο, ο αποχαιρετισμός

               χέρι του Γκουίντο, του σκηνοθέτη που                  στο Νεορεαλισμό- το Ντόλτσε Βίτα

               είναι επιτέλους κύριος της μοίρας και                 είναι ακόμα πρόσφατο - για ένα πιο
               των επιθυμιών του, σαν να θέλει ίσως                  εξομολογητικό, ονειρικό και ποιητικό
               να μας πει ότι μέσα σε αυτό το τσίρ-                  σύμπαν,  μια  απόλαυση  των  αισθήσε-

               κο, την αρένα που είναι η ζωή, βάζου-                 ων, του νου και της ψυχής, μια ταινία

               με οι ίδιοι μέσα, αυτούς που θέλουμε                  μέσα στην ταινία, ενός σκηνοθέτη που
               να συμμετέχουν γινόμενοι οι παντο-                    διηγείται τον εαυτό του σαν ανθρώπου

               δύναμοι σκηνοθέτες της. Το «8 ½»,                     και καλλιτέχνη με τον πιο όμορφο και
               λειτουργεί για το θεατή σαν ένα όνει-                 έξυπνο τρόπο. Η συνείδηση του σινε-

               ρο στο ξύπνιο, όπου αυτός ακολουθεί                   μά, του θεάματος και του θεατή, του
               τις ψυχικές μεταπτώσεις του ήρωα,                     έργου τέχνης και της κατασκευής του

               ενώ γύρω του η ανθρώπινη κωμω-                        σε ένα μαγευτικό ταξίδι που αφήνει το                     107 107
               δία βρίσκεται στο απόγειό της. Αυτό                   θεατή να πλανιέται μεταξύ ονείρου και
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112