Page 105 - mag_75
P. 105

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου








                                                                                *




















                                            (otto e mezzo)


                                                              1963


                                      σκηνοθεσία Φεντερίκο Φελλίνι
                     με τους: Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, Ανούκ Αιμέ,


                                Κλάουντια Καρντινάλε, Σάντρα Μίλο



               Ένας επιτυχημένος σκη-              είχε τον τίτλο « La bella           για δυόμισυ ώρες για                    105

               νοθέτης, ο Γκουίντο,                confusione»- η ωραία                ένα ταξίδι στην άβυσσό
               φτάνει σε μια λουτρό-               σύγχυση- και οφείλει                του. Μιαν άβυσσο που

               πολη για να αναπαυθεί               τον αινιγματικό της τίτλο           ενώ θα μπορούσε πολύ
               πριν από το γύρισμα της             που πήρε αργότερα, στις             εύκολα να είναι απόλυτα

               καινούργιας του ταινίας.            επτά ταινίες μεγάλου                στείρα και να περιστρέ-
               Εκεί ακολουθείται από               μήκους που είχε μέχρι               φεται σαν άλλος ομφά-
               μία κουστωδία αποτε-                τότε γυρίσει ο Φελλί-               λιος λώρος γύρω από

               λούμενη μεταξύ άλλων                νι και τα δύο σκετς που             τον εαυτό της, χάρη στην

               από τη γυναίκα του, την             ανήκαν σε άλλες ταινίες             ιδιοφυία του δημιουρ-
               ερωμένη του και τον πα-             και μετρούσαν για μισή.             γού αποφεύγει αυτή την
               ραγωγό του που δεν τον              Ήδη από την αρχή της                παγίδα: τα θέματα που

               αφήνουν ήσυχο ούτε μια              ταινίας,  ο θεατής πολύ             πραγματεύεται, μπορεί
               στιγμή, την ίδια ώρα που            γρήγορα καταλαβαίνει                να  φαίνονται  απόλυτα

               μεταξύ πραγματικότητας              ότι αυτός ο Γκουίντο Αν-            προσωπικά ( είναι άλ-
               και ονείρου, βασανίζεται            σέλμι ( ένας συνταρακτι-            λωστε), αλλά ταυτόχρο-

               από  τα προσωπικά και               κός  ως συνήθως  Μα-                να  είναι  οικουμενικά,
               καλλιτεχνικά του αδι-               στρογιάννι), είναι το alter         αγγίζοντας μέσα από την

               έξοδα. Η ταινία στη δι-             ego του ίδιου του Φελ-              ποικιλία και τη διαφορε-
               άρκεια του γυρίσματος               λίνι κι ότι έχει ξεκινήσει          τικότητά τους τον καθένα


                  * Δείτε trailer της ταινίας
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110