Page 106 - mag_75
P. 106
ClassY movies
από μας. Μία πραγματεία πάνω στην με οποιοδήποτε τρόπο τον σημάδεψαν,
Τέχνη, τη δημιουργία και το στέρεμα είτε είναι η μητέρα του, είτε η Σαραγκί-
της έμπνευσης, την κατάθλιψη, τις αν- να, η πόρνη της εφηβείας, ή η σύζυγος
θρώπινες σχέσεις, την οικογένεια, το και η ερωμένη του. Ανάμεσα στα ορά-
106 σαρκικό έρωτα. Ο πρωταγωνιστής έχει ματα και τους εφιάλτες, σε ένα σύμπαν
αποδυθεί στην πιο απλή αλλά και την μοιρασμένο ανάμεσα στην πραγματι-
πιο περίπλοκη αναζήτηση που υπάρ- κότητα του παρασιτικού περιβάλλο-
χει: να ξαναγίνει οικείος με τον ίδιο ντός του και τη φασματική παρουσία
του τον εαυτό. Μια ωδή στη φυγή και του παρελθόντος, ο σκηνοθέτης μας
τις επιθυμίες που είναι την ίδια στιγμή μιλάει για τις δυσκολίες- αυτήν του να
ένας μελαγχολικός στοχασμός για το αγαπήσεις, του να δημιουργήσεις και
πέρασμα από τον παράδεισο της παι- κατά συνέπεια της ίδιας της ύπαρξης
δικής ηλικίας στον κόσμο των ενηλί- αυτού που λέγεται καλλιτέχνης- για
κων, όπου πρέπει να παλέψει ενάντια την πολιτική και τη θρησκευτική απο-
στην επιφανειακότητα και τη νόρμα ξένωση για να καταλήξει να συνθέσει
που του επιβάλλουν οι άλλοι, η προ- αυτό το παζλ από σκόρπια κομμάτια
σπάθεια ακόμα να εκφραστεί χωρίς στην πανηγυριώτικη παρέλαση της
την αίσθηση ότι προδίνει τον εαυτό του τελικής σκηνής: Είναι ο ίδιος που θα
ή τους γύρω του. Ο τρόμος της λευκής διευθύνει αυτό το τελευταίο λαμπερό
σελίδας στοιχειώνει την καθημερινό- γύρο του θριάμβου ενός ανθρώπι-
τητα του ήρωα που καταφεύγει ασυ- νου τσίρκου, του τσίρκου της ίδιας της
νείδητα σε παραισθήσεις και όνειρα ζωής που μόνο η μαγική μουσική του
που αναφέρονται στην προηγούμενη Νίνο Ρότα- συνεργάτη του από το 1952
ζωή του, από την εποχή της καθολικής μέχρι το θάνατό του το 1979-μπόρεσε
του ανατροφής, μέχρι τις γυναίκες που να αναπαραστήσει μέσα σε μια δίνη