Page 106 - mag_75
P. 106

ClassY    movies








































               από μας. Μία πραγματεία πάνω στην                     με οποιοδήποτε τρόπο τον σημάδεψαν,
               Τέχνη, τη δημιουργία και το στέρεμα                   είτε είναι η μητέρα του, είτε η Σαραγκί-
               της έμπνευσης, την κατάθλιψη, τις αν-                 να, η πόρνη της εφηβείας, ή η σύζυγος

               θρώπινες σχέσεις, την οικογένεια, το                  και η ερωμένη του. Ανάμεσα στα ορά-
   106         σαρκικό έρωτα. Ο πρωταγωνιστής έχει                   ματα και τους εφιάλτες, σε ένα σύμπαν

               αποδυθεί στην πιο απλή αλλά και την                   μοιρασμένο ανάμεσα στην πραγματι-
               πιο περίπλοκη αναζήτηση που υπάρ-                     κότητα του παρασιτικού περιβάλλο-
               χει:  να  ξαναγίνει  οικείος  με  τον  ίδιο           ντός του και τη φασματική παρουσία

               του τον εαυτό. Μια ωδή στη φυγή και                   του παρελθόντος, ο σκηνοθέτης μας
               τις επιθυμίες που είναι την ίδια στιγμή               μιλάει για τις δυσκολίες- αυτήν του να

               ένας μελαγχολικός στοχασμός για το                    αγαπήσεις, του να δημιουργήσεις και
               πέρασμα από τον παράδεισο της παι-                    κατά συνέπεια της ίδιας της ύπαρξης
               δικής ηλικίας στον  κόσμο  των  ενηλί-                αυτού που λέγεται καλλιτέχνης- για

               κων, όπου πρέπει να παλέψει ενάντια                   την πολιτική και τη θρησκευτική απο-
               στην επιφανειακότητα και τη νόρμα                     ξένωση για να καταλήξει να συνθέσει

               που του επιβάλλουν οι άλλοι, η προ-                   αυτό το  παζλ  από  σκόρπια κομμάτια
               σπάθεια  ακόμα  να  εκφραστεί  χωρίς                  στην πανηγυριώτικη παρέλαση της
               την αίσθηση ότι προδίνει τον εαυτό του                τελικής σκηνής: Είναι ο ίδιος που θα

               ή τους γύρω του. Ο τρόμος της λευκής                  διευθύνει αυτό το τελευταίο λαμπερό
               σελίδας στοιχειώνει την καθημερινό-                   γύρο του θριάμβου ενός ανθρώπι-

               τητα του  ήρωα που καταφεύγει  ασυ-                   νου τσίρκου, του τσίρκου της ίδιας της
               νείδητα σε παραισθήσεις και όνειρα                    ζωής που μόνο η μαγική μουσική του
               που αναφέρονται στην προηγούμενη                      Νίνο Ρότα- συνεργάτη του από το 1952

               ζωή του, από την εποχή της καθολικής                  μέχρι το θάνατό του το 1979-μπόρεσε
               του ανατροφής, μέχρι τις γυναίκες που                 να αναπαραστήσει μέσα σε μια δίνη
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111