Page 121 - mag_77
P. 121
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
121
του το μωρό και θυμάται τις μαγικές σία τους το 1973 στο αριστουργηματι-
στιγμές του πάθους, ξαναγυρνώντας κό "Κραυγές και Ψίθυροι". Και σε μας
ωστόσο στην προστατευτική αγκαλιά τους θεατές, σε ο,τι αφορά στο έργο και
της μικροαστικής ζωής του. στην πρόκληση που μας απευθύνει το
Ο Μπέργκμαν εκφράστηκε πολλές φο- πρόσωπο του έργου, ή η ίδια η ηθο-
ρές με θαυμασμό για το ταλέντο της Χά- ποιός, μένει η ελευθερία να διαλέξου-
ριετ Άντερσον με την οποία μοιράστηκε με τη θέση μας απέναντι στην πράξη
έναν έρωτα όσο κρατούσαν τα γυρί- της ασυμβίβαστης Μόνικα: θα αποδε-
σματα. Η κάμερα ακολουθεί ερωτευ- χτούμε τη σκοτεινή βγαλμένη από το
μένη και αυτή το αισθησιακό ηδονικό φροϋδικο ασυνείδητο δύναμη που την
και άγριο πλάσμα που ήταν η εικοσά- υποκινεί και θα τη συχωρήσουμε, ή θα
χρονη τότε ηθοποιός. Θα την αναδεί- καταδικάσουμε την καταστροφική της
ξει και σε άλλες του ταινίες, όπως στο ανευθυνότητα απένατι στις υποχρεώ-
"Μέσα από το σπασμένο καθρέφτη", σεις της πραγματικότητας;...
με κορυφαία την τελευταία συνεργα-