Page 117 - mag_77
P. 117
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ *
(Sommaren med monika)
1953
σκηνοθεσία Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
με τους Χάριετ Άντερσον, Λαρς Έκμποργκ.
117
Ο Χάρι, υπάλληλος σε Μόνικα δεν αντέχει τον παρόντα, η ψευδαίσθη-
υαλοπωλείο, συναντά καινούργιο της ρόλο της ση της απόλυτης ελευ-
σε ένα μπαρ τη Μόνι- συζύγου και μάνας και θερίας απειλείται από
κα που δουλεύει σε μια εγκαταλείπει το Χάρι με το μοιραίο, τη νομοτέ-
αποθήκη. Οι δυο τους το μωρό για να ζήσει λεια και το ασυνείδητο
δραπετεύουν από τη ελεύθερη από υποχρε- που θα φέρουν και το
μίζερη ζωή τους (ο πα- ώσεις. θλιβερό τέλος. Η πρώτη
τέρας του νέου πάσχει " Η βάρκα του έρωτα πράξη είναι η γέννηση
από ανίατη ασθένεια και τσακίστηκε στα βράχια του έρωτα, η συνάντηση
αυτός της κοπέλας είναι της ζωής"... Ο στίχος του του ζευγαριού, η αντα-
μέθυσος και τη δέρνει), Μαγιακόφσκι θα μπο- νάκλαση σε μια τζαμα-
μέσα σε μια βάρκα για ρούσε να είναι το μότο ρία της Μόνικα που δι-
ένα νησάκι του σουηδι- της ταινίας. Οι δυο νέοι ορθώνει φιλάρεσκα το
κού αρχιπελάγους. Εκεί ζουν στο νησάκι μα- μακιγιάζ της αλλά και η
ζουν έναν έρωτα χωρίς κριά από τις κοινωνικές απειλή ενσαρκωμένη
αναστολές, μέχρι που το συμβάσεις τον απόλυ- στο πρόσωπο του αντε-
τέλος του καλοκαιριού το έρωτα. Η τραγωδία ραστή του Χάρι που του
και η εγκυμοσύνη της όμως παραμονεύει: όλα επιτίθεται σωματικά, το
Μόνικα τους αναγκά- τα στοιχεία μιας τρίπρα- σινεμά όπου η Μόνικα
ζει να επιστρέψουν. Η κτης τραγωδίας είναι κλαίει βλέποντας με το
* Δείτε την ταινία