Page 120 - mag_77
P. 120

ClassY    movies


                       ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ


                ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ




               πάει με τον άγνωστο, που γράφτηκε                     τάει σιωπηλά το θεατή: "με κρίνεις;" "τί
               στην ιστορία του σινεμά το περίφημο                   θα έκανες εσύ στη θέση μου"; Το δι-

               βλέμμα: Η Μόνικα (δυσδιάκριτη πια η                   άσημο αυτό βλέμμα κυριάρχησε τόσο,
               ηρωίδα από την ηθοποιό) κοιτάζοντας                   (το πιο λυπημένο πλάνο στο σινεμά το
               προκλητικά και ξεδιάντροπα σχεδόν                     χαρακτήρισε ο Γκοντάρ), που επισκία-

               την κάμερα, βυθίζει το βλέμμα της σε                  σε ένα άλλο βλέμμα που ρίχνει για λι-
               αυτό του θεατή. Ζητάει τη συμμετοχή                   γότερο χρόνο ο Χάρι στην κάμερα: τον

               του θεατή στην "ανήθικη" πράξη της,                   βλέπουμε σε αντανάκλαση στην ίδια
               σπάζοντας τη σύμβαση της fiction που                  τζαμαρία που καθρεφτίστηκε η φιλά-
               απαιτεί η 7η τέχνη. Είναι σαν να ρω-                  ρεσκη Μόνικα. Κρατάει στην αγκαλιά














   120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125