Page 120 - mag_77
P. 120
ClassY movies
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ
πάει με τον άγνωστο, που γράφτηκε τάει σιωπηλά το θεατή: "με κρίνεις;" "τί
στην ιστορία του σινεμά το περίφημο θα έκανες εσύ στη θέση μου"; Το δι-
βλέμμα: Η Μόνικα (δυσδιάκριτη πια η άσημο αυτό βλέμμα κυριάρχησε τόσο,
ηρωίδα από την ηθοποιό) κοιτάζοντας (το πιο λυπημένο πλάνο στο σινεμά το
προκλητικά και ξεδιάντροπα σχεδόν χαρακτήρισε ο Γκοντάρ), που επισκία-
την κάμερα, βυθίζει το βλέμμα της σε σε ένα άλλο βλέμμα που ρίχνει για λι-
αυτό του θεατή. Ζητάει τη συμμετοχή γότερο χρόνο ο Χάρι στην κάμερα: τον
του θεατή στην "ανήθικη" πράξη της, βλέπουμε σε αντανάκλαση στην ίδια
σπάζοντας τη σύμβαση της fiction που τζαμαρία που καθρεφτίστηκε η φιλά-
απαιτεί η 7η τέχνη. Είναι σαν να ρω- ρεσκη Μόνικα. Κρατάει στην αγκαλιά
120