Page 83 - mag_101
P. 83

ροπλίζεται από την εταιρεία  του Φίνου                φεύγουν και οι τρεις τους από τη ζωή,
               κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετί-                κλείνοντας έτσι το μεγάλο κεφάλαιο του

               ας, όπως ακριβώς συνέβη και με άλλους                 παλιού εμπορικού κινηματογράφου της
               εξίσου πετυχημένους συναδέλφους του,                  Φίνος Φιλμ, το οποίο οι ίδιοι είχαν ανοί-
               περίπου συνομήλικούς του, όπως π.χ. η                 ξει με την αυγή της δεκαετίας του 1950

               Γεωργία Βασιλειάδου, ο Βασίλης Αυλω-                  και μολονότι οι δρόμοι τους χώρισαν,
               νίτης ή ακόμα ο Μίμης Φωτόπουλος και                  κάπως απότομα,  από τη δεκαετία του

               ο Νίκος Σταυρίδης.                                    1960 και εξής.
               Κάπως έτσι, οι κινηματογραφικές εμφα-                 Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι με τον τραγι-

               νίσεις του Ορέστη Μακρή κατά τη δεκα-                 κό και ανυπέρβλητο «Μεθύστακα» του
               ετία του 1960 περιορίζονται (εκτός Φίνος              Ορέστη Μακρή, του Τζαβέλλα και του Φί-

               Φιλμ) κυρίως σε ασήμαντα μελοδράμα-                   νου, η κινηματογραφική τέχνη αρχίζει να
               τα, μέχρι τη συνταξιοδότησή του και την               επιβάλλεται ως το κυρίαρχο πλέον λαϊκό
               οριστική του απόσυρση από την καλλιτε-                θέαμα αντί του κυρίαρχου μέχρι τότε λαϊ-

               χνική δράση.                                          κού νεοελληνικού Θεάτρου Σκιών, ακρι-
               Ο Ορέστης Μακρής, ωστόσο, δεν λησμο-                  βώς πάνω στο μεταίχμιο μιας εποχής                         83

               νήθηκε ποτέ χάρη στην προβολή των                     (δηλαδή ακριβώς στα μισά του 20ού αι-
               ταινιών του (και ιδίως των προαναφερ-                 ώνα και συγκεκριμένα στο τέλος του εμ-
               θέντων δέκα πιο σημαντικών έργων του)                 φυλίου πολέμου και στην αρχή της νέας

               από την ελληνική τηλεόραση και κυρίως                 μεταπολεμικής περιόδου).
               μετά από το θάνατό του στις 29 Ιανουαρί-

               ου 1975.
               Στο μεταξύ, το επόμενο έτος (τον Οκτώ-

               βριο του 1976), πεθαίνει και ο Γιώργος
               Τζαβέλλας, ενώ περίπου τρεις μήνες

               μετά, δηλαδή τον Ιανουάριο του 1977,
               «φεύγει» από τη ζωή και ο Φιλοποίμην
               Φίνος.

               Τυχαία γεγονότα; Τραγικές συμπτώσεις;

               Παιχνίδια της μοίρας;
               Όπως και να το πάρει κανείς, οι τρεις

               σκαπανείς του ελληνικού κινηματογρά-
               φου (δηλαδή ο πρωταγωνιστής, ο σκη-
               νοθέτης και ο παραγωγός του θρυλικού

               «Μεθύστακα»), στα μέσα της δεκαετίας
               του 1970 και μέσα σε δύο μόλις χρόνια,
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88