Page 52 - mag_98
P. 52
εΠιΚΑιΡοΤήΤΑ
Σχολική εκδρομή
σε να ενισχύσει; Ήταν η αδιάφορη στα δυσλειτουργικά συνεξαρτητι-
κοινωνία; Ήταν η καραντίνα και oι κά οικογενειακά μοντέλα και ως
συνέπειές της; Ήταν ο εθισμός στα επαγγελματίας που έχει ακούσει
video games; Ήταν τα «δολοφο- χιλιάδες ιστορίες ενηλίκων, που
νικά» challenging παιχνίδια στο υπέφεραν στην ουσία από αδιά-
internet; Ήταν μία αδιάγνωστη δι- φορους ανθρώπους που απλά για
αταραχή που αρχίζει να αναπτύσ- politicly correct λόγους έπρεπε να
σεται στην εφηβική ηλικία; επιβάλλουν ποινές. Όχι από αν-
Ό,τι κι αν ήταν το αποτέλεσμα με- θρώπινο και ενσυναισθητικό ενδι-
τράει. Ότι αυτό το νεαρό παιδί δεν αφέρον, αλλά απλά για να μη γίνει
είναι πια ανάμεσά μας! Όπως τόσα η κάθε συμπεριφορά ενός παιδιού,
νεαρά παιδιά που ανησυχούμε για ένα κακό παράδειγμα.
το πώς «έφυγαν» από κοντά μας, Ανήκω σε οικογένεια καθηγητών
52 αλλά δεν ανησυχήσαμε ιδιαίτερα γνωρίζοντας το πόσο σοβαρό λει-
πριν «φύγουν». Και όχι μόνο δεν τούργημα είναι να εκπαιδεύεις
ανησυχήσαμε, αλλά επιβάλλαμε έφηβους και μπορώ να διαχωρί-
ποινές, αδιακρίτως και ελαφρά σω δύο είδη εκπαίδευσης. Αυτήν
την καρδίαν, όταν κάπνισαν, όταν που ο καθηγητής έχει απλά την
ήπιαν, όταν μέθυσαν, όταν «φτιά- αγωνία να βγει η διδακτέα ύλη και
χτηκαν» με ουσίες, όταν κακο- τα παιδιά να είναι συμμορφωμένα
ποίησαν και κακοποιήθηκαν σε- με τους κανόνες του σχολείου και
ξουαλικά, όταν αντέδρασαν, όταν αυτήν που εμπεριέχει την αγωνία
αντιτάχθηκαν σε σκληρές πεποι- του καθηγητή-παιδαγωγού που
θήσεις, όταν δεν άντεχαν ένα σύ- προσπαθεί πάνω απ' όλα ν' αφου-
στημα που φτιάξαμε εμείς οι με- γκραστεί αυτήν τη λεπτή εφηβική
γάλοι, όταν θύμωσαν μ' εμάς γιατί φωνούλα που ζητάει βοήθεια σ'
ποτέ δεν τα ρωτήσαμε, αλλά απλά έναν κόσμο πνιγηρό από εντολές,
τα τιμωρήσαμε! κανόνες και πρέπει και είναι δί-
Γι' αυτό θύμωσα κι εγώ ως μαμά πλα στα παιδιά για να δώσει μία
και ως σύμβουλος ψυχικής υγείας υγιή κατεύθυνση και να ακούσει
με εξειδίκευση στις εξαρτήσεις και τις αγωνίες τους. Ο πρώτος τύπος