Page 33 - mag_98
P. 33

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/








               τερο εφικτή. Τα σύμβολα, όπως και τα                 τικό πλαίσιο.
               συμπτώματα, δεν είναι μονοσήμαντα.                   Μετά καλείται, αν θέλει, να βρει μία από

               Μπορούμε να δώσουμε πολλές ερ-
               μηνείες να τα δούμε από διαφορετικές                 τις μικρές κούκλες που να αισθάνεται

               πλευρές.                                             ότι τον αντιπροσωπεύει καλύτερα και

               Ας δούμε μερικά παραδείγματα από                     να δείξει τόσο στον εαυτό του όσο και
               την δραματοθεραπευτική μου δουλειά                   σε μένα (την θεραπεύτρια) τον τρόπο

               με ανθρώπους που υποφέρουν από                       που σχετίζεται ο ίδιος με το σύμπτωμά
               διαφορετικά συμπτώματα.  Φυσικά                      του.

               τα ονόματα των ανθρώπων και άλλα
               στοιχεία αναγνωρίσιμα της ταυτότητάς                 Ας δούμε μερικά παραδείγματα...
               τους παραμένουν απόρρητα για λό-

               γους ευνόητους...                                                   εικόνα 1

               Ο τρόπος που δουλεύω με τα συμπτώ-
               ματα μέσω της τέχνης έχει πολλές δι-

               αφορετικές τεχνικές και χρησιμοποι-                                                                              33
               ούμε πολλά διαφορετικά μέσα. Δράμα,

               εικαστικά, κατασκευές, installation,
               μεικτές τεχνικές κλπ. Στο συγκεκριμέ-

               νο παράδειγμα όμως θα μείνω σε μία
               τεχνική που έχει να κάνει με πηλό και

               μικρές κούκλες.

               Καλώ τον άνθρωπο να φτιάξει σε γλυ-
               πτό το σύμπτωμα του... Καλείται να μην

               έχει κάποια ιδέα από πριν καθώς έχει                 Στην εικόνα 1. ο  άνθρωπος  μου λέει
               τον πηλό στα χέρια του, αλλά να αφε-                 ότι αυτό που προέκυψε είναι ότι το σύ-
               θεί όσο μπορεί στην αίσθηση του πη-                  μπτωμα  είναι  σαν  ένας  βράχος  πάνω

               λού στα χέρια του, στην υφή του, και να              στον οποίο προσκρούει. Ωστόσο, από

               αποφύγει όσο το δυνατό περισσότερο                   την εικόνα μπορούμε να δούμε και κάτι
               τις σκέψεις αρχικά. Σιγά σιγά αρχίζει κι             άλλο που φυσικά σχετίζεται με το δευ-
               εμφανίζεται μία μορφή που για τον ίδιο               τερογενές όφελος του συμπτώματος. Η

               αποκτά ένα νόημα και εξελίσσει την                   κούκλα όπως είναι τοποθετημένη στο
               κατασκευή του ως να φτάσει σε ένα                    γλυπτό φαίνεται σα να προστατεύεται

               ικανοποιητικό σημείο για τον χρόνο                   από αυτό, ακόμη και να ξεκουράζεται
               που έχει δοθεί από το ψυχοθεραπευ-                   σε αυτό.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38