Page 117 - mag_90
P. 117
της Ρούλας Μονογυιού
της γεωργιανής γλύπτριας Tamara
Kvesitadze.
Η ιστορία του Ali και της Νino μπο-
ρεί να είναι αληθινή μπορεί και όχι! Το μυθιστόρημα του Κουρμπάν
Υπήρχαν όμως ζευγάρια διαφορε- Σαΐντ για τον Ali και τη Νino κυ-
κλοφορεί και στην Ελλάδα από τις
τικών πολιτισμών που ζούσαν στο
Αζερμπαϊτζάν στις αρχές του 1900. εκδόσεις Ψυχογιός. Για τον Κουρ-
Eκεί βρέθηκαν κι αυτοί! μπάν Σαΐντ οι εκδόσεις Ψυχογιός
μας πληροφορούν τα παρακάτω: Η
ζωή του Κουρμπάν Σαΐντ περιβάλ-
λεται από μυστήριο και είναι τόσο
Αυτός μουσουλμάνος από το Αζερ-
εξωτική όσο και το μυθιστόρημά
μπαϊτζάν εκείνη χριστιανή πριγκί-
του. Για πρώτη φορά το βιβλίο ΑΛΙ
πισσα από την Γεωργία. Βρέθηκαν...
ΚΑΙ ΝΙΝΩ κυκλοφόρησε στη Βιένη
γνωρίστηκαν... αγαπήθηκαν γύρω
το 1937 και έγινε μπεστ σέλερ. Μέ-
στα 1920.
χρι πρότινος, το μοναδικό γνωστό
Έγιναν μυθιστόρημα το 1937 που 117
στοιχείο για το συγγραφέα ήταν το
διαβάστηκε σε πολλά μέρη του κό-
παράξενο ψευδώνυμό του: Κουρ-
σμου και άγαλμα της Αγάπης το
μπάν Σαΐντ. Σήμερα, γνωρίζουμε ότι
2008. Τοποθετήθηκε στο Μπατούμι,
πίσω από αυτό κρυβόταν ένας μυ-
σε μια πανέμορφη, παραθαλάσσια
στηριώδης Καυκάσιος, ο Εβραίος
πόλη της Γεωργίας. Δύο πανύψηλες
Λεβ Νουσιμπάουμ. Ο Νουσιμπάουμ
φιγούρες γύρω στα 8 μ. κατασκευ-
γεννήθηκε το 1905 στο Μπακού,
ασμένες από μεταλλικούς δίσκους
μια πόλη στα νοτιοανατολικά σύνο-
που ...κινούνται! (Βλέπε εδώ!)
ρα της Ρωσικής Αυτοκρατορίας. Το
Ένας άντρας και μια γυναίκα κινού-
1920 κατέφυγε στο Βερολίνο για να
νται κάθε μέρα στις 7 το απόγευμα, διαφύγει από τους μπολσεβίκους.
έρχονται κοντά, αγγίζονται, περ- Εκεί ασπάστηκε τον ισλαμισμό
νούν ο ένας μέσα από τον άλλο, σα και άλλαξε το όνομά του σε Εσάντ
να φιλιούνται κι επιστρέφουν μετά μπέης. Πριν κλείσει τα τριάντα του
από 10 λεπτά που διαρκεί η συνά- χρόνια, είχε κατορθώσει να γράψει
ντησή τους, στη θέση τους. Το άγαλ- δεκαέξι βιβλία, από τα οποία πολ-
μα είναι έμπνευση και δημιουργία λά έγιναν επιτυχίες διεθνώς. Έζησε