Page 105 - mag_89
P. 105
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
τσκοκ. Το έγκλημα ξεπροβάλλει μέσα γείτονες, οπως τους ανακαλύπτει και
σε ένα γοητευτικό περιβάλλον και δεν ο ίδιος, έκπληκτος, γοητευμένος ή 105 105
έχει κανένα ενδιαφέρον όσον αφορά διασκεδάζοντας μαζί τους, ένας θε-
την αστυνομική έρευνα: ξέρουμε από ατής ενεργός μάλιστα που βρίσκεται
την αρχή ποιος είναι πιθανότατα ο δο- στο επίκεντρο της δράσης. Μαζί του
λοφόνος, ο σκηνοθέτης δεν ενδιαφέ- ο θεατής του σινεμά, καθοδηγημέ-
ρεται για το στιλ της συμπατριώτισσάς νος σοφά από το σκηνοθέτη, γίνεται ο
του, Αγκάθα Κρίστι, δεν είναι το δια- ίδιος θεατής, ηδονοβλεψίας, καλείται
νοητικό θέμα που τον ελκύει, αλλά το σχεδόν επί ίσοις όροις με τον ήρω-
κινηματογραφικό: το σασπένς εν προ- α,να δώσει μια λύση για την αποκά-
κειμένω που δημιουργείται, περιμέ- λυψη και σύλληψη του δολοφόνου. Ο
νοντας τον ένοχο να προδοθεί ο ίδιος, Στιούαρτ προτού να πρωταγωνιστήσει
ή ακομη περισσότερο, να διαπράξει στο Vertigo-όπου πάλι κατασκοπεύει,
ένα δεύτερο έγκλημα. Σινεμά σημαί- την Κιμ Νόβακ αυτή τη φορά!- εξαι-
νει θεατής. Και ποιος άλλος είναι ο ρετικός, με χημεία αξεπέραστη με
κατεξοχήν θεατής, παρά ο παγιδευ- την αγαπημένη “παγερή ξανθιά” του
μένος στην αναπηρική καρέκλα φω- Χίτσκοκ Γκρέις Κέλι που αντιπροσω-
τογράφος που δράττεται της ευκαιρί- πεύει εδώ την αριστοκρατική Παρκ
ας για να ασκήσει αυτό που ξέρει τόσο Άβενιου, σε αντιδιαστολή με τον μποέμ
καλά λόγω επαγγέλματος: να κοιτάζει. φωτογράφο Τζεφ και την ταιριαστή σε
Μέσα από αυτόν ανακαλύπτουμε τους αυτόν συνοικία του Βίλατζ. Μια γοη-