Page 103 - mag_89
P. 103

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου












                                 ΣιωπηλόΣ






                                   μάρτυράΣ





                                             (rear window)







                                                              1954

                                 σε σκηνοθεσία του Άλφρεντ Χίτσκοκ

                            με τους Τζέιμς Στιούαρτ και Γκρέις Κέλι




                                                                                                                               103
               Ο ρεπόρτερ-φωτογρά-                 ρις ή Κόρνελ Γούλριτς              θέμα της ηδονοβλεψίας

               φος Τζεφ, είναι ακινητο-            (συγγραφέα μεταξύ άλ-              που διατρέχει το έργο: ο
               ποιημένος με το πόδι στο            λων εξαιρετικών νου-               Τζεφ, λόγω επαγγέλμα-

               γύψο μετά από ατύχημα,              άρ, του Η Νύφη φορού-              τος, διαθέτει τηλεφακό
               στο διαμέρισμά του στο              σε μαύρα ) και παρόλο              με τον οποίο μπορεί να

               Γκρίνουϊτς  Βίλατζ  της             που ο Χίτσκοκ ανέθεσε              παρακολουθήσει στην
               Νέας  Υόρκης.  Αρχίζει              το σενάριο στο νεαρό               εντέλεια  τους  γείτονές

               να παρακολουθεί με τα               Τζον Μάικλ Χέϊζ, κατά              του. Παράλληλες μικρές
               κιάλια τη ζωή των γει-              τη συνήθειά του, κυρι-             ιστορίες των υπόλοιπων

               τόνων του και ανακαλύ-              αρχεί απόλυτα πάνω                 γειτόνων,        διανθίζουν
               πτει πως ο γείτονάς του             σε αυτό. Στην πρωτό-               την  κατασκοπεία  του
               έχει πιθανότατα δολο-               τυπη ιστορία, ο ήρωας              ήρωα, η σέξι χορεύτρια,

               φονήσει τη γυναίκα του.             δεν  έχει  συγκεκριμένο            η γλύπτρια, ο μουσικός,
               Η αρραβωνιαστικιά του               επάγγελμα, εδώ ο σκη-              όλες χαρακτηριστικές

               Λίζα, στην αρχή δεν τον             νοθέτης του δίνει-κα-              φιγούρες  της  “κουλ-
               πιστεύει, αλλά σιγά-σι-             θόλου τυχαία- το επάγ-             τουριαρικης” γειτονιάς

               γά μπαίνει κι αυτή στην             γελμα του φωτογράφου.              του Βίλατζ. Μιας γειτο-
               υπόθεση.. Η ταινία είναι            Ακριβώς αυτή η ιδέα                νιάς που αναπαρίστα-

               μια διασκευή της νου-               είναι που θα δώσει ένα             ται τέλεια στο στούντιο,
               βέλας του Γουίλιαμ Άϊ-              οπτικό  ανάγλυφο  στο              ένα  ακόμη  κερδισμένο


                  * Δείτε την ταινία
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108