Page 103 - mag_89
P. 103
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
ΣιωπηλόΣ
μάρτυράΣ
(rear window)
1954
σε σκηνοθεσία του Άλφρεντ Χίτσκοκ
με τους Τζέιμς Στιούαρτ και Γκρέις Κέλι
103
Ο ρεπόρτερ-φωτογρά- ρις ή Κόρνελ Γούλριτς θέμα της ηδονοβλεψίας
φος Τζεφ, είναι ακινητο- (συγγραφέα μεταξύ άλ- που διατρέχει το έργο: ο
ποιημένος με το πόδι στο λων εξαιρετικών νου- Τζεφ, λόγω επαγγέλμα-
γύψο μετά από ατύχημα, άρ, του Η Νύφη φορού- τος, διαθέτει τηλεφακό
στο διαμέρισμά του στο σε μαύρα ) και παρόλο με τον οποίο μπορεί να
Γκρίνουϊτς Βίλατζ της που ο Χίτσκοκ ανέθεσε παρακολουθήσει στην
Νέας Υόρκης. Αρχίζει το σενάριο στο νεαρό εντέλεια τους γείτονές
να παρακολουθεί με τα Τζον Μάικλ Χέϊζ, κατά του. Παράλληλες μικρές
κιάλια τη ζωή των γει- τη συνήθειά του, κυρι- ιστορίες των υπόλοιπων
τόνων του και ανακαλύ- αρχεί απόλυτα πάνω γειτόνων, διανθίζουν
πτει πως ο γείτονάς του σε αυτό. Στην πρωτό- την κατασκοπεία του
έχει πιθανότατα δολο- τυπη ιστορία, ο ήρωας ήρωα, η σέξι χορεύτρια,
φονήσει τη γυναίκα του. δεν έχει συγκεκριμένο η γλύπτρια, ο μουσικός,
Η αρραβωνιαστικιά του επάγγελμα, εδώ ο σκη- όλες χαρακτηριστικές
Λίζα, στην αρχή δεν τον νοθέτης του δίνει-κα- φιγούρες της “κουλ-
πιστεύει, αλλά σιγά-σι- θόλου τυχαία- το επάγ- τουριαρικης” γειτονιάς
γά μπαίνει κι αυτή στην γελμα του φωτογράφου. του Βίλατζ. Μιας γειτο-
υπόθεση.. Η ταινία είναι Ακριβώς αυτή η ιδέα νιάς που αναπαρίστα-
μια διασκευή της νου- είναι που θα δώσει ένα ται τέλεια στο στούντιο,
βέλας του Γουίλιαμ Άϊ- οπτικό ανάγλυφο στο ένα ακόμη κερδισμένο
* Δείτε την ταινία