Page 104 - mag_89
P. 104
ClassY movies
(rear window)
τεχνικό στοίχημα, αυτή η μεταφορά μια πραγματεία πάνω στην ίδια την
104 γύρω από μια αυλή, 33 διαμερισμά- ουσία του σινεμά. Η ταινία μιλάει για
των, εκ των οποίων τα 12 πλήρως την 7η τέχνη και μας διαφωτίζει για
επιπλωμένα. Ο “Σιωπηλός μάρτυ- τον τρόπο με τον οποίο την αντιλαμβά-
ρας”, είναι ένα μάθημα πάνω στην τέ- νεται ο Χίτσκοκ. Ένας τρόπος που δεν
χνη του σινεμά: από την πρώτη στιγ- είναι καθόλου θεωρητικός, αντίθετα,
μή, γίνεται φανερό, ότι η ταινία είναι ο σκηνοθέτης λαμβάνει απόλυτα υπό-
μια ιστορία βλεμμάτων. Όλη η πλοκή ψη του-μετά από πολλή σκέψη-την
στηρίζεται πάνω σε αυτό που έχει ει- πλοκή, το θέαμα, το θεατή. “Δεν επι-
δωθεί ή όχι. Το ντεκόρ, έχει φροντί- κροτώ καθόλου το κύμα βίας που έχει
σει να τοποθετήσει το διαμέρισμα του κατακλύσει σήμερα το σινεμά. Πάντα
Τζεφ στο κέντρο, από όπου του δίνεται πίστευα ότι το έγκλημα πρέπει κανείς
άνετη θέα σε όλα τα υπόλοιπα. Με τη να το χειρίζεται με λεπτότητα”, είπε ο
θέση του στην καρδιά της ίντριγκας, το ίδιος το 1974, για να συνεχίσει, ότι θε-
βλέμμα, παίρνει μια ιδιάζουσα σημα- ωρεί ιδανικούς τόπους για το φόνο τα
σία και σπουδαιότητα, οι εξελίξεις, εί- μέρη όπου κανείς αισθάνεται οικεία,
ναι απόρροια αυτών των αδιάκριτων όπως την κουζίνα ή το μπάνιο. Ένας
βλεμμάτων του ήρωα πάνω στις ζωές τρόπος για να εξοικειωθεί ο θεατής
των γειτόνων του. Για τους σπουδαί- με το έγκλημα που θα λάβει χώρα στο
ους Γάλλους σκηνοθέτες, Κλοντ Σα- έργο. Ο “Σιωπηλός μάρτυρας”, είναι το
μπρόλ και Ερίκ Ρομέρ, το έργο είναι τέλειο παράδειγμα του φόνου αλά Χί-