Page 47 - BOOKS2
P. 47

δεκεμβΡιος 2017



























                                              ΕγχΕίρίδίον
             πΕρί αναρχίςμου καί βίας         Του καλου κλΕφΤΗ
             Ε. μαλαΤΕςΤα                     Ηλίας πΕΤροπουλος
             ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕλΕυθΕρίακΗ κουλ-       «Το «εγχειρίδιον του  καλού  κλέ-
             Τουρα                            φτη» αυτοχαρακτηρίζεται χάρη
             υπάρχει μια τάση οι αναρχικοί να   στον υπότιτλο λαϊκόν και μακάβρι-
             ταυτίζονται με τη βία, ή να θεωρού-  ον  ευθυμογράφημα· που, φρονώ
             νται ένθερμοι υποστηρικτές της. κι   ότι, εμπεριέχει τρεις δείκτες για την
             αυτό όχι μόνο από τους αντιπάλους   κατανόηση του βιβλίου μου. υπο-
             τους. Έχουν όμως έτσι τα πράγματα;   ψιάζομαι πως έκανα αρκετή ζημιά
             και ακόμη περισσότερο, έτσι πρέπει   με την δημοσίευσή του. αν, όντως,
             να έχουν; δύσκολα ερωτήματα και   είναι έτσι, τότε ζητώ συγνώμη από
             ακόμη πιο δύσκολες απαντήσεις,   τους αναγνώστες. Όσο για την (ενί-
             που απασχολούν το αναρχικό κί-   οτε) αθυρόστομη προκλητικότητα
             νημα ήδη από τις απαρχές του. ςκε-  του εγχειριδίου θα προτιμούσα να
             φτήκαμε λοιπόν να προσπαθήσουμε   ανατρέξω σε κάποιες συνεντεύξεις
             να δώσουμε κάποιες απαντήσεις σ’   μου, όπου επιμένω πως η προκλη-
             αυτό το πάντοτε επίκαιρο ζήτημα,   τικότητα δεν είναι παρά ένα όπλο,
             βασιζόμενοι στη σκέψη και την πρα-  μια μέθοδος - και ποτέ ένας στό-
             κτική ενός από τους επιφανέστερους   χος».
             εκπρόσωπούς του, του ερίκο μαλα-
             τέστα. Ταυτοχρόνως, παρουσιάζου-
             με και μερικές σύγχρονες απόψεις,
             που ασχολούνται με την οπτική του
             μαλατέστα για τη βία και τη χρήση
             της από τους επαναστάτες, αλλά και
             προσπαθούν να την δουν σε σχέση
             με τη σημερινή πραγματικότητα. κι
             έτσι προκύπτει η ανά χείρας έκδο-
             ση, την οποία τιτλοφορήσαμε  περί
             αναρχισμού και βίας, λαμβάνοντας
             υπόψη τον διαχωρισμό που κάνει
             ο  μαλατέστα μεταξύ αναρχίας και
             αναρχισμού, θεωρώντας την πρώτη
             ως τον σκοπό και τον δεύτερο ως
             τη μέθοδο, χωρίς να ξεχνά ποτέ την
             άμεση συνάφεια αυτών των δύο
                                              Η αςκΗΤίκΗ
                                              νίκος καΖανΤΖακΗς
                                              ΕΚΔΟΣΕΙΣ καΖανΤΖακΗ
                                              μια ελβετική εφημερίδα έγραψε
                                              πως η  ασκητική είναι «το κατά
                                              καζαντζάκην ευαγγέλιο».


                                                                        45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52