Page 111 - mag_82
P. 111
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
Ο θάνάτΟς
ςτη Βενετίά
(Death in Venice)
1971
σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι
με τους Ντερκ Μπόγκαρντ, Σιλβάνα Μάγκανο,
Μπγιορν Άντρεσεν. 111
Ένα κινηματογραφικό πολωνική οικογένεια κευμένη ομορφιά και
ποίημα του "αριστερού της οποίας ο πανέμορ- την ανύψωση από τη
αριστοκράτη" του ιτα- φος έφηβος γιος, ο Τά- χυδαιότητα και τα πάθη,
λικού σινεμά Βισκόντι, τζιο, γοητεύει τον καλ- ο φίλος του αντίθετα θε-
βασισμένο σε μια νου- λιτέχνη. Ο νεαρός σαν ωρεί σαν έμπνευση το
βέλα του Τόμας Μαν: το παιχνίδι της γάτας γήινο πάθος, ακόμα και
1911, ο συνθέτης (και με το ποντίκι, προκαλεί το σαρκικό. Ο νεαρός
όχι συγγραφέας όπως ασυναίσθητα τον μουσι- Τάτζιο λειτουργεί σαν
στη νουβέλα) Άσενμπαχ, κό, του οποίου σε φλας καταλύτης στο κουρα-
φτάνει από τη Γερμανία μπακ παρακολουθούμε σμένο σώμα και πνεύμα
μετά από μία ψυχική και τις ατέρμονες συζητή- του Άσενμπαχ που μέσα
σωματική υπερκόπωση σεις με ένα συνάδελφό του ξυπνά η λανθάνου-
για να ξεκουραστεί στο του πάνω στην ουσία σα ομοφυλοφιλία. Αρχί-
Λίντο της Βενετίας. Στο της τέχνης: Ο Άσενμπαχ ζει να παρακολουθεί το
ξενοδοχείο διαμένει μια πιστεύει στην εξιδανι- νεαρό, μέσα σε μια πόλη